З 1 січня 2025 року в Україні набувають чинності нові правила обов’язкового страхування автомобілів. Очікується значне підвищення вартості полісів автострахування. Метою цих змін є поступове приведення страхових виплат до європейських стандартів.
Як повідомляє “Економічна правда”, на остаточну вартість полісів впливатимуть такі чинники, як рівень конкуренції між страховими компаніями, оцінка ризиків, економічна ситуація в країні та інші. Наприклад, для авто з невеликим об’ємом двигуна, зареєстрованого у столиці, сьогодні страховка коштує близько 2,2 тисяч гривень. Після змін її вартість може зрости до 4,4–5,5 тисяч гривень. Таку інформацію надав генеральний директор Моторно-транспортного страхового бюро України (МТСБУ) Олександр Берзанюк.
За його словами, прогнозоване зростання цін складе від 50% до 70%. Водночас для певних категорій громадян залишаться пільги: учасники бойових дій, учасники Революції Гідності, а також люди з інвалідністю першої та другої груп отримуватимуть 50% знижки на поліс. Знижка надається лише на один автомобіль, який перебуває у власності водія і не використовується для комерційних цілей. Це рішення викликає жваве обговорення серед автовласників, адже подорожчання значно вплине на сімейні бюджети, особливо для мешканців великих міст.
На думку hotline.finance, підняття тарифів є вимушеним і логічним кроком. Воно дозволяє страховикам надавати якісні послуги та гарантувати належне відшкодування. Оформлення автоцивілки на старих умовах буде відкрите до 31 грудня 2024 року. Так що водії можуть купити поліс за поточними цінами та користуватись страховкою наступний рік, а відтак, зекономити.
Для уникнення надмірного фінансового навантаження автомобілісти можуть скористатися онлайн-платформами для пошуку найвигіднішої пропозиції, порівнюючи різні варіанти. На hotline.finance діє промокод ZAKON2025, що дає знижку 10% на автоцивілку від будь-якої страхової компанії в каталозі. Промокод діє до 31.12.2024 року включно. А ось приклад цін 2024 та 2025 року:
Збільшення страхових виплат та здорожчання автоцивілки
Суми страхових виплат збільшуватимуться поступово і залежатимуть від вступу України в ЄС. Відтак, за шкоду майну: на одного потерпілого передбачається збільшення – з 160 тис. грн до 250 тис. грн; на подію — з 800 тис. грн до 1,25 млн грн. За шкоду життю та здоров’ю: на одного потерпілого – з 320 тис. грн до 500 тис. грн; на подію – до 5 млн грн.
З 1 січня 2026 року (після завершення воєнного стану) передбачатиметься до 1 млн грн на одного потерпілого та 20 млн грн на подію.
Після вступу України до ЄС: в наступний рік виплати становитимуть до 10 млн грн на одного потерпілого та до 50 млн грн на подію; далі очікується поступове підвищення до 32 млн грн (на одного потерпілого) та 160 млн грн (на подію).
Ось перелік основних змін в автоцивілці, які очікуються у наступному році:
- Скасування франшизи: страхові компанії покриватимуть відшкодування повністю, без відрахувань.
- Зростання вартості полісів: Очікується подорожчання автострахування орієнтовно у 2 рази.
- Пряме врегулювання збитків: потерпілий зможе звертатися до своєї страхової компанії для врегулювання події, а не до страховика винуватця ДТП.
- Скасування європротоколу: ліміти відшкодування за європротоколом скасовуються, а в майбутньому ці ліміти регулюватиме Нацбанк України.
- Покриття ремонту: страхові компанії фінансуватимуть ремонт на партнерських СТО без урахування зносу авто.
Таким чином, зміни спрямовані на наближення української системи автострахування до європейських стандартів. Але це призведе до зростання цін для водіїв.
Що відомо про реформу автострахування
З 1 січня 2025 року в Україні набирає чинності новий Закон “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів”. Цей закон не лише модернізує існуючі правила страхування, але й наближає їх до стандартів Європейського Союзу.
Після ухвалення нового закону про “автоцивілку” в Україні мають оновити Єдину базу даних договорів обов’язкового страхування авто. Моторне (транспортне) страхове бюро з боку НБУ чекає трансформація – впровадження дворівневої системи корпоративного управління. Загалом оновлення умов роботи ринку автотранспортного страхування – це вимоги на шляху України до євроінтеграції.