Колишній керівник КП “Київський метрополітен” Віктор Брагінський потрапив до бази розшуку МВС через переховування від слідства. У листопаді 2024 року Подільська окружна прокуратура Києва повідомила йому про підозру через неналежне виконання службових обов’язків. Проте останній раз Брагінського бачили у Києві ще у червні, нині його місце перебування невідоме.
Про це стало відомо з інформації з Реєстру розшуку осіб, які переховуються від органів досудового розслідування. Датою зникнення вказано 20 червня 2024 року, і це задовго до того, як колишньому керівнику КП “Київський метрополітен” було повідомлено про підозру. Тож, не дивно, що у листопаді він, за інформацією прокуратури, не з’явився на заздалегідь направлені повістки про виклик. А повідомлення про підозру, що було надіслано на офіційні адреси реєстрації та проживання, звісно, вже ніхто не отримав.
Брагінському інкримінують неналежне утримання тунелю на перегоні між станціями метро Деміївська – Либідська, яке призвело до аварії та зупиненню руху поїздів на цій ділянці в грудні 2023 року. Аварії передувало поступове руйнування окремих елементів тунелю, куди потрапляла вода, а після проведених експертиз слідство встановило, що експлуатація тунелю довгий час була неналежною та не відповідала будівельним нормам та правилам. А службова недбалість колишнього керівника Київського метрополітену лише за період з грудня 2023 року до березня 2024 року завдала міському бюджету збитків у розмірі понад 138,5 млн грн. Власне метрополітен через закриття станцій метро недоотримав майже 26 млн грн.
Що відбувалося навколо тунелю між Деміївською та Либідьскою впродовж останнього року
Нагадаємо, після аварії, що трапилася напочатку грудня 2023 року, тунелі продовжували наповнюватись водою. Ми уважно стежили за станом “проблемної” ділянки тунелю між ст.м. “Либідська” та “Деміївською”. Так, інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин, що постійно розповідав про тунель, стверджував, що на “синій” лінії постійно велися роботи з ліквідації протікань.
Також ми неодноразово писали про загальний хід будівельних робіт на “синій” лінії між ст.м. “Либідська” та “Деміївською”. Ціна усіх робіт, включно з демонтажем старих конструкцій, встановленням нових, проєктом тощо перевищила 400 млн грн. Дату запуску поїздів посували декілька разів: на початку ремонту міська влада стверджувала, що завершити ремонт можна за пів року. Як саме “рухали” дату, розповів Інформатор.
Зрештою, наприкінці липня 2024-го Інформатор написав про хід будівельних робіт на Деміївській площі у Києві. Там нарешті почалися роботи з будівництва нової ділянки тунелю замість тієї, що була демонтована після того, як її визнали аварійною. Працівники компанії-підрядника вже почали складати каркас для бетонування конструкцій тунелю. А напередодні будівельники вже заклали під майбутній тунель основу та плиту з кількох шарів армованого бетону.
Також у липні Подільський районний суд Києва відправив під домашній арешт головного інженера, в.о. начальника Київського метрополітену Віктора Вигівського. Йому інкримінували неналежне утримання тунелю біля метро “Деміївська”, яке призвело до аварії у тунелі в грудні 2023 року.
А у перших числах вересня 2024-го ми розповіли про те, що на перегоні між станціями метро “Либідська” та “Деміївською” тривала тестова обкатка поїздів і пусконалагоджувальні роботи. Метрополітенівці перевіряли та тестували системи безпеки руху потягів. Серед іншого, йдеться про сигналізацію, зв’язок і систему автоматичного регулювання швидкості руху поїздів. Роботи завершили вже до 12 вересня, коли тунелем запустили рух.