Удар по самолюбству: новий голова КМВА може змусити Кличка відпрошуватися у відрядження до родини

Новопризначений очільник КМВА Тимур Ткаченко повідомив перелік питань, які він збирається виносити на найближче засідання Ради оборони Києва. Йдеться про найбільш наболіле питання для столиці – зупинку громадського транспорту під час повітряної тривоги. Також військова адміністрація розгляне відрядження посадовців та депутатів за кордон та евакуацію автівок, пошкоджених обстрілами, з вулиць міста. І перші два питання можуть болюче вдарити по міському голові та його заступниках.

“Відпрошуватись” за кордон доведеться навіть Кличкові

Про орієнтовний порядок денний на найближче засідання Ради оборони Києва, що призначене вже на поточний тиждень, Тимур Ткаченко повідомив на Facebook. Він зазначив, що виноситиме на обговорення цього колегіального органу три питання. Перше з них, як уже обіцяв Ткаченко, стосуватиметься зупинки громадського транспорту на час повітряної тривоги. Точніше – “напрацювання алгоритму функціонування наземного громадського транспорту”.

Цікаво, що кияни вже обговорюють, якою може бути нова модель функціонування транспорту у столиці. Так, медійниця Леся Падалка вважає, що Рада оборони може прийняти “половинчасте” рішення, дозволивши пустити трамваї та автобуси, “ймовірно, без маршрутів з перетином мостів” (через Дніпро – Ред.) А от метро працювати не буде, як і сьогодні. Втім, якою буде модель насправді, не відомо нікому.

Наступне питання – відрядження за кордон для команди КМДА та депутатського корпусу у Київраді. Судячи з допису Ткаченка, це питання стосуватиметься “усіх представників органів місцевого самоврядування територіальної громади Києва” (тобто – взагалі усіх депутатів та посадовців міської влади). Також це стосуватиметься представників КМВА – напевно, тому, що дехто зі співробітників КМДА одночасно виконують обов’язки і у військовій владі, наприклад, керівник апарату КМДА Дмитро Загуменний, який навіть влаштував трьох депутатів “служити” у КМВА, буцімто, усі вони перебували у відрядженні.

Усім означеним особам, судячи із допису Тимура Ткаченка, найближчим часом можуть “порізати” їхні відрядження. Справа в тому, що очільник КМВА пропонує узгоджувати їхні поїздки за кордон із Радою оборони. Себто, якщо рішення буде прийнято, то кожному з них – у тому числі самому Віталію Кличкові – доведеться “відпрошуватись” у відрядження у Раді оборони. І не факт, що поїздку за кордон їм узгодять.

Удар по самолюбству?

Зазначимо, що два означених питання – про відрядження та розблокування роботи транспорту – досить болісні для міської влади. Оскільки в Кличка вже 8 (вісім) разів відмовили киянам у дозволі на рух транспорту під час повітряної тривоги, то, якщо зараз новий очільник військової адміністрації дасть такий дозвіл (бодай частковий), це вдарить по самолюбству Кличка і його посадовців.

Те ж – і з поїздками за кордон: сам Кличко за останні півроку з’їздив одного разу у Францію, декілька разів – до Німеччини, де, до речі, він має маєток. Також у Європі мешкають діти Кличка, і є підозри, що він використовує бодай деякі поїздки, аби не втратити з ними спілкування. Відтак, змусивши Кличка відпрошуватись, ба більше – “зарубавши” якісь із його відряджень, можна загострити конфлікт між київською та центральною владою. Та й заступники міського голови, і очільники департаментів, і звичайні депутати подорожують Європою й світом значно частіше за звичайних українців. Усі подорожі досі узгоджувалися через кабінет міського голови.

Зазначимо, що в Україні ще з часів “відрядження” до Таїланду Миколи Тищенка та подорожі екснардепа Юрія Арістова до родини на відпочинок діє формальна заборона від РНБО на відрядження для посадовців і депутатів усіх рівнів. Подолати її можна – треба лише надати листа про службове відрядження від місцевого органу влади, чим і користувались у Києві (причому, як писав Інформатор, досить активно). Так, у вересні Кличко “зганяв” до Берліну, аби вкотре – тобто, вже не вперше – “деталізувати” майбутню роботу Берлінсько-Київського центру протезування. Це й була єдина підстава для виїзду.

Третє, і найменш болюче, питання – прибирання з вулиць міста автівок, що зазнали пошкоджень, чи й зовсім були знищені під час ворожих обстрілів. Справа в тому, що зруйновані автівки вже понад рік стоять принаймні за однією з адрес – по вул. Мокрій, де житловий будинок зазнав руйнувань ще 2 січня 2024 року. Інформатор вже не раз звертав увагу на рештки транспорту, “припарковані” обабіч дороги біля будівлі, втім, понівечене залізо й досі стоїть на своєму місці.

Десант з депутатів і “транспортне” питання

Нагадаємо, днями Інформатор вже писав про те, що одним з перших кроків новопризначеного очільника КМВА Тимура Ткаченка на посаді може бути скасування зупинки громадського транспорту під час повітряних тривог. За весь час дії цього правила, запровадженого попереднім керівництвом КМВА, кияни подали аж вісім петицій з проханням припинити зупиняти місто. Зрештою, Київ залишився єдиним містом країни, що зупиняє рух транспорту під час небезпеки.

Також ми розповідали, що Ткаченко назвав головні локації, де переглядатимуть документи про дозволи на забудову. Це “гарячі точки”, де громада Києва веде давню і не завжди успішну боротьбу з забудовниками. Крім того, посадовець обіцяє загалом зосередитись на збереженні архітектурної й культурної спадщини – а тут вже натяк на досить широкий спектр інтересів потужного капіталу у столиці.

Джерело