У КП “Київський метрополітен” розповіли про підготовку машиністів і машиністок, які почали навчання ще влітку. Нині вони вже близькі до завершення теоретичної частини, далі на них чекають практичні навчання на рухомому складі, у реальних умовах. У першій групі, що сяде за штурвал потягів вже влітку 2025 року, – 15 студентів, серед яких дві майбутні машиністки.
Про навчання машиністів та машиністок КП “Київський метрополітен” розповів у Facebook. Там написали, що слухачі вже завершують вивчення теоретичної частини, що загалом тривало 17 тижнів. Після цього на студентів чекають 11 тижнів практики з відпрацюванням навичок у реальних умовах на лініях та в електродепо.
“Це, зокрема, видача рухомого складу з депо, маневри в оборотних тупиках і безпосередньо робота на лінії. Практична частина проходить у супроводі досвідчених інструкторів та машиністів, які щоденно працюють на лініях підземки”, – додали у метрополітені.
Один з основних блоків, зазначили у пресслужбі метро, – відпрацювання дій у аварійних ситуаціях. Ці завдання відпрацьовують у депо: досвідчені машиністи моделюють ситуацію із несправностями, а студенти мають з’ясувати, що трапилося, і усунути проблему самотужки. Всього у першій групі 15 студентів, серед них дві майбутні машиністки. Усі вони почнуть працювати самостійно вже влітку – звісно, якщо успішно складуть іспити.
“Загалом підготовка одного машиніста до моменту самостійної роботи на лінії триває близько року. Скоро розпочнеться набір нової групи”, – зазначили у КП “Київський метрополітен”.
Метрополітен “забув” забронювати машиністів, а тоді – крутив носом і не хотів брати на навчання жінок
Нагадаємо, у травні 2024-го Інформатор розповів, що у київському метро змушені зменшувати кількість поїздів на лініях через мобілізацію їхніх працівників та відсутність бронювання. На одній тільки “зеленій” лінії метро з 1 червня зняли одназу 8 поїздів (або чотири пари), і замість 22 пар їздять лише 18. Також критичною є ситуація з депо: з початку літа закрили пункт технічного обслуговування (ПТО) на ст.м. “Лісова”. Це також зменшило кількість поїздів на лінії на 8 поїздів.
А у липні 2024 року ми писали, що метрополітен столиці атрапив у скандал. Так, КП оголошувало набір на посаду машиністів. На заклик відгукнулося кілька жінок, і одна з них поділилася враженнями від співбесіди з керівництвом одного із депо столичного метро. Ймовірно, працювати у підземці вона все ж не буде: каже, “начальство” усіляко відмовляло її та інших пошукачок роботи від спроб влаштуватись машиністами.