У столичному метро в тунелі на першій колії між станціями “Лук’янівська” та “Золоті ворота” на “зеленій”, Сирецько-Печерській, лінії зроблять капітальний ремонт. Нині КП “Київський метрополітен” замовило проведення проєктних робіт, і воно коштуватиме понад 28,8 млн грн. Проєктувальники досліджуватимуть ґрунти навколо тунеля, робитимуть розрахунки і т.ін. – але лише коригуватимуть проєкт, що вже був розроблений більше 5 років тому.
Оголошення про проведення тендеру з відбору проєктувальника було оголошено ще 27 грудня 2024 року у електронній системі публічних закупівель Prozorro. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій збігає 13 січня 2025-го, а сам аукціон призначений на вівторок, 14 січня. Очікувана вартість робіт зазначена на рівні 28,8 млн грн. Інформації про учасників аукціону, що вже подали документи для участі, на сайті поки немає.
У технічній специфікації йдеться про те, що проєктна документація до капремонту була затверджена КМДА ще у листопаді 2018 року. А нині проєкт потребує коригування – саме за це підземка й готова сплатити кошти. Є й вказівка про те, як саме здійснюватиметься ремонт (тобто, чи буде зупинка руху потягів на Сирецько-Печерській лінії метро): так, виконання робіт з капремонту згідно із “Завданням на коригування” планують провадити в умовах діючого метрополітену без виведення об’єкта з експлуатації. Робітники працюватимуть у нічну зміну, після завершення руху поїздів, та “з дотриманням діючих режимів функціонування усіх систем життєзабезпечення” лінії.
Згідно з документом, підряднику доведеться виконати інженерно-вишукувальні роботи (у тому числі геодезичні, і з дослідження ґрунтів), науково-технічний супровід, а також “повний супровід” відкоригованих проєктних рішень із усуненням усіх попередніх зауважень. Цікаво, що у проєкті міститься згадка про ціни із капремонту тунеля станом на 2017 рік: тоді на усі роботи планували витратити майже 37 млн грн (зараз же лише проєктні роботи “потягнуть” на 28,8 млн).
Власне, зазначені також відомості про самий капремонт: підрядники посилять основні конструкції перегінного тунелю на першій головній колії між станціями. Завдяки цьому хочуть покращити стан оправи, забезпечити безпеку та стабільність конструкцій. Самі ж роботи із проєктування планують завершити до кінця 2025 року.
Підземка закуповує щітки “двірників” для вагонів за мільйон, а також планує ремонт переходу на ст.м. “Театральна”
Нагадаємо, у листопаді 2024 року Інформатор писав про те, що КП “Київський метрополітен” оголосив тендер на обстеження підземного переходу на станції метро “Театральна”, що розташована на “червоній” гілці. Дослідження передбачають оцінку його технічного стану, обґрунтування причин виникнення дефектів, прогнозування та аналіз їхнього подальшого впливу на функціонування переходу.
Також ми розповідали, що КП “Київський метрополітен” проводить тендер на закупівлю склоочисних конструкцій для лобового скла у вагонах, а також насосів омивача. Загалом на ці елементи у підземці готові витратити понад мільйон гривень. А поставку товару очікують до 31 жовтня 2025 року.