Ремонтувати дорого, віддати неможливо: на Борщагівці у Києві гниють десятки вагонів міської електрички

Справжній “цвинтар” зі старих потягів міської електрички, які возили пасажирів з 2009 року, утворився на запасних коліях на Борщагівці. Вони так і залишилися на балансі КП “Київпастранс” і не працюють вже три роки – з часів, коли міська електричка перетворилася на Київську кільцеву електричку та перейшла у підпорядкування Укрзалізниці. Старі вагони виявилися нікому не потрібними, і наразі їх потроху знищує іржа, опади та вандали.

Про транспортну “знахідку” на Борщагівці повідомила Київська транспортна спільнота на своїй сторінці у Facebook. На відео, що зняли активісти, десятки вагонів, “прикрашених” графіті, іржавіють на запасних коліях, подалі від очей. Деякі з них ще у цілком пристойному вигляді, принаймні, з цілими вікнами та сидіннями. Найбільше розкурочення спостерігаються у кабінах машиністів, що не дивно – двері усюди відчинені. 

Вікна у вагонах переважно цілі, а ось у кабінах машиністів явно перебували “екскурсії”

У коментарях під дописом КТС кияни обурюються через безгосподарність і Київпастрансу, і Укрзалізниці, і міської влади, задаючи єдине питання – чому не відремонтувати те, що підлягає відновленню і не поставити до роботи? Дехто навіть зазначає, що врятувати вагони насправді неодноразово намагалися, звертаючись і до Київпастрансу, і до Кличка, але вони наче “зачаровані” – і не потрібні, і не віддаються. 

Фахівці з транспорту вважають, що справа не тільки в тому, що Укразалізниці цей майже брухт назад не потрібен, а й у складності та безглуздості самого процесу передачі. І старі вагони просто не варті того, щоб починати складну процедуру.

“Скоріше за все, Київпастранс зараз не може віддати ці поїзди таким самим шляхом як отримували, бо в Укрзалізниці змінилась форма власності, і по балансу комунальне майно не можна передати в корпоративну комерційну контору. Треба продавати через аукціон. УЗ хіба купить? Вони, до речі, ще можуть бути в закладі у банків як кредитне забезпечення КПТ під купівлю міського транспорту або ще чогось”, – припускає користувач Олексій Сомін.

І навіть якщо уявити, що такий аукціон відбувся, зацікавити вагони можуть хіба що компанії, які займаються металобрухтом. Щодо Укрзалізниці, то вона дійсно відновлює старі потяги, зазначають активісти, але такі “кладовища” з вагонів є по всій країні. Лише в одному тільки Фастові їх стільки, що вистачить на сто років ремонту, просто вагони до нього не доживуть.

Київську кільцеву електричку озвучили діти з усієї України

Як повідомляв Інформатор, З листопада київська кільцева електричка зазвучала дитячими голосами. Цікава традиція була започаткована минулого року, коли в потягах з’явилася зіркова “озвучка” – станції оголошували відомі українці й навіть іноземні зірки. Наразі їх змінили юні залізничники з різних міст країни -Харкова, Дніпра, Запоріжжя, Рівного, Львова та Києва. 

Також ми писали, що в застосунку “Київ Цифровий” з’явився графік курсування кільцевої електрички Києва. Тепер пасажири онлайн через застосунок можуть планувати свій маршрут. Це можна зробити через розділ “Рух транспорту”. Також у застосунку Укрзалізниці заздалегідь можна придбати квиток. Оплатити проїзд можна у Київ Цифровий таким чином:

  1. Виберіть “Придбати QR-квиток” – “Кільцева електричка”,
  2. Виберіть кількість одноденних квитків і спосіб оплати,
  3. Натисніть “Придбати”.

Джерело