Удаваний хворий: ексдиректор Київського метро втік з України по підробленому висновку ВЛК

Нарешті стало відомо, як колишньому очільнику Київського метрополітену Віктору Брагінському вдалося таємничо зникнути за п’ять місяців до вручення йому підозри про службову недбалість. Коли наприкінці 2024-го його оголосили в розшук, у МВС повідомили, що колишній “король підземки” зник ще 20 червня. А 16 січня стало зрозуміло, як він так спритно провернув цю операцію – захворів самим невиліковним чином.

Про нові факти у справі біглого екскерівника Київського метро повідомила пресслужба поліції Києва. За інформацією правоохоронців, з України Брагінський виїхав на підставі підробленого висновку ВЛК. Згідно з ним, рішенням лікарської комісії його було виключено з військового обліку через нібито наявну невиліковну хворобу. Наразі з цього приводу відкрили нове кримінальне провадження, в службових приміщеннях Київського метрополітену тривають обшуки.

Більш детальну інформацію правоохоронці обіцяють повідомити згодом – можливо, обшуки підкажуть, що за страшний діагноз наздогнав Брагінського. Або хто так вдало допоміг йому отримати фальшивий висновок ВЛК. Або ж хто порадив вирішувати питання з від’їздом задовго до того, як були підраховані збитки, які він завдав і місту, і метрополітену своїм керівництвом. А йдеться про вражаючі суми у 138,5 млн грн та майже 26 млн грн.

Взагалі-то історію навколо Брагінського і всіх, хто був пов’язаний з ним, вже можна екранізувати – вийде детектив, виробнича драма і трохи трилеру. Тут і його наступник, схоже, призначений цапом-відбувайлом, Віктор Вигівський – він все ще під цілодобовим домашнім арештом.  Саме він виконував обов’язки начальника підприємства з весни 2024 року, коли після викривального журналістського розслідування звільнився Віктор Брагінський.

Тут і бізнес-компаньон та товариш зниклого ексдиректора Кирило Кривець, який роками був улюбленим підрядником Брагінського. Йому наразі оголошено підозру за “золоті насоси”: виконуючи капремонт водовідвідної установки Сирецько-Печерської лінії, він завищив вартість трьох мережевих насосів з електродвигуном. Результат – 1,3 млн грн, покладені в кишеню, підозра і заборона відлучатися за межі Києва.

І, звісно, людина, яка вже має акторський досвід, – міський голова Києва Віталій Кличко, що продовжує залишатись шефом Брагінського, який лишається депутатом Київради від партії “УДАР”. Він має свою точку зору на причини аварії в тунелі між станціями метро “Либідська” та “Деміївська” і продовжує стверджувати, що підозра пала не на тих. На його думку, справа не в недбалій експлуатації тунельних споруд, а в неякісних проєктних рішеннях та таких самих неякісних будівельних роботах при спорудженні цієї ділянки.

Що відбувалося навколо тунелю між Деміївською та Либідьскою впродовж 2024 року

Нагадаємо, після аварії, що трапилася напочатку грудня 2023 року, тунелі продовжували наповнюватись водою. Ми уважно стежили за станом “проблемної” ділянки тунелю між ст.м. “Либідська” та “Деміївською”. Так, інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин, що постійно розповідав про тунель, стверджував, що на “синій” лінії постійно велися роботи з ліквідації протікань.

Також ми неодноразово писали про загальний хід будівельних робіт на “синій” лінії між ст.м. “Либідська” та “Деміївською”. Ціна усіх робіт, включно з демонтажем старих конструкцій, встановленням нових, проєктом тощо перевищила 400 млн грн. Дату запуску поїздів посували декілька разів: на початку ремонту міська влада стверджувала, що завершити ремонт можна за пів року. Як саме “рухали” дату, розповів Інформатор.

Зрештою, наприкінці липня 2024-го Інформатор написав про хід будівельних робіт на Деміївській площі у Києві. Там нарешті почалися роботи з будівництва нової ділянки тунелю замість тієї, що була демонтована після того, як її визнали аварійною. Працівники компанії-підрядника вже почали складати каркас для бетонування конструкцій тунелю. А напередодні будівельники вже заклали під майбутній тунель основу та плиту з кількох шарів армованого бетону.

Також у липні Подільський районний суд Києва відправив під домашній арешт головного інженера, в.о. начальника Київського метрополітену Віктора Вигівського. Йому інкримінували неналежне утримання тунелю біля метро “Деміївська”, яке призвело до аварії у тунелі в грудні 2023 року.

А у перших числах вересня 2024-го ми розповіли про те, що на перегоні між станціями метро “Либідська” та “Деміївською” тривала тестова обкатка поїздів і пусконалагоджувальні роботи. Метрополітенівці перевіряли та тестували системи безпеки руху потягів. Серед іншого, йдеться про сигналізацію, зв’язок і систему автоматичного регулювання швидкості руху поїздів. Роботи завершили вже до 12 вересня, коли тунелем запустили рух.

Джерело