Сорокарічні, перевантажені та протікають: яким шляхопроводам Києва світить ремонт у 2025 році

Аварійні, напіваварійні та просто сумні – приблизно такий стан і вигляд має переважна більшість київських шляхопроводів. Втім, з окремими щасливчиками іноді трапляються ремонти – як зі шляхопроводом на перетині вулиць Лугової та Богатирської на Оболоні, де наразі тривають роботи вже на другій половині споруди. Ремонт тут розпочався влітку, коштував більше ніж 288 млн грн, і має закінчитися у 2025-му, навіть раніше запланованого строку.

Про це повідомив генеральний директор КК “Київавтодор” Олександр Федоренко в інтерв’ю “Вечірньому Києву”. За його словами, повністю завершити процес планують до літа. Коли ремонт тільки стартував, кияни обурювалися, чому саме цей шляхопровід, якому не має й 40 років, “заслужив” на ремонт, коли є споруди, що потребують більшої уваги. Як стверджує Федоренко, проведення ремонту було нагальною потребою через пошкодження деформаційних швів, корозію арматури, часткове відшарування захисного шару бетону, зношену гідроізоляцію.

“В цілому, цей шляхопровід буде повністю оновлений. Тут буде влаштована нова залізобетонна плита, сучасна гідроізоляція, нові деформаційні шви, два шари асфальтобетону, перильна та бар’єрна огорожа, сучасне освітлення. На п’яти пішохідних переходах передбачено пониження бортового каменю і всі зручності для пересування людей з інвалідністю. Тобто даємо нове життя шляхопроводу, який прослугує тепер ще 30-40 років”, — розповів генеральний директор Київавтодору.

Щодо інших об’єктів, які потребують відновлення, у планах більше проєктування ремонтів, ніж самих ремонтів. Так, у 2025 році має бути створена проєктна документація щодо капітального оновлення низки шляхопроводів. Йдеться про споруди на Русанівці, на вулиці Либідській та Драйзера, на Саперно-Слобідській – на перетині з вул. Бойчука, на Бажана, на шляхопроводі поряд зі станцією метро “Чернігівська”, на шляхопроводі з трамвайною колією на вулиці Добринінській. 

Якщо ж казати про ремонти, які точно відбудуться у 2025-му, Федоренко називає шляхопровід № 3 на вул. Новокостянтинівській та біля станції метро “Дарниця” – на перетині вулиці Будівельників та Броварського проспекту. Тут почалися підготовчі роботи по перевлаштуванню інженерних мереж. Щодо ремонту Північного мосту, який повільно триває, у Київавтодорі планують  його продовження власними силами, із залученням субпідрядних організацій – цьогоріч обіцяють оновити його естакадні та консольні частини. 

За словами очільника Киїавтодору, загальна проблема всіх цих споруд – поважний вік “40+” і відсутність капітальних ремонтів впродовж життя. Вбиває шляхопроводи й перевантаженість, адже розраховані вони були на інший трафік, разів у 10 менший, ніж тепер. Крім того, скорочує життя зношена гідроізоляція, що вкладалася за старими технологіями.

Про ремонт аварійних мостів Києва та відновлення найвідомішого на Київщині, що врятував столицю

Нагадаємо, ще навесні 2024-го Інформатор писав про те, що у Києві в аварійному стані знаходяться два позакласові мости – міст Патона та міст Метро. Про те, що міст Метро найближчим часом стане на ремонт заявив 29 лютого Віталій Кличко. А раніше стало відомо про те, що міст Патону буде ремонтувати держава. Цю інформацію прокоментував Інформатору експерт Дмитро Беспалов.

Також ми писали про те, що у серпні на Київщині відкриють рух мостом через ріку Ірпінь, що на трасі “Р-02” “Київ-Іванків-Овруч”. Це той самий міст, що сполучає села Лютіж та Демидів, завдяки пошкодженню якого вдалося не допустити просування окупантів до Києва з північного напрямку. Нині ремонтні роботи вже майже завершено, йдуть останні приготування з влаштування гідроізоляції.

Джерело