Столиця й цілий регіон готують дороги до зими. Область шукає підрядника для утримання доріг, чищення водовідвідних канав, спускання води та інших важливих робіт. А у Києві поремонтували усю спецтехніку, яка вже за місяць має виїхати на траси, щоб убезпечувати їх від ожеледиці, і закуповують сіль та пісок.
Київавтодор “лікує” дороги мастикою
У Києві за вересень комунальники відремонтували й повністю підготували 356 одиниць основної та додаткової спецтехніки. Це більше за половину від всього автопарку – загалом у столиці є 553 одиниці такого транспорту. Також Київ закупив посипальні матеріали – принаймні 25 тисяч тонн солі і ще 38 тисяч тонн піску.
Також у КМДА розповіли, що від початку року у КК “Київавтодор” вже залили сумішшю понад 380 км тріщин покриття на дорогах столиці. Найбільше їх було на вул. Вадима Гетьмана, просп. Європейського Союзу, Миколи Бажана та Лісовому. Латають їх, кажуть у Київавтодорі, за американськими технологіями з використанням плавильно-заливальних машин Crafco Super Shot 125, які були придбані у 2015 році.
Крім того, тріщини санують бітумною мастикою, тому вода не потрапляє в нижні шари дорожнього одягу. Таке “лікування” асфальтового покриття запобігає його руйнуванню та продовжує термін експлуатації до найближчих робіт із реконструкції, капітального або поточного ремонтів.
Київщина шукає, хто б чистив канави й спускав воду
А область лише готується до ремонтів. Згідно з оголошенням в електронній системі публічних закупівель Prozorro, КОДА виділила на роботи 1 мільярд 625 тисяч гривень. За ці гроші мають провести поточний ремонт автодоріг загального користуванння.
Підрядник має виконати до десяти видів робіт, серед них – чищення водовідвідних канав, спускання води, щоб не було затоплень (і, відповідно, пошкодження трасс), засипання промоїн та усунення вибоїн. Також підрядній компанії треба буде вирівнювати й заміняти опори старих дорожніх знаків, і встановлювати нові.
Частину бюджету мають спрямувати на прохідність доріг загалом: чищення снігу, посипання та ліквідацію аварійності через природні умови. Також передбачене фінансування на підготовку доріг до весняно-літнього сезону, включно з оновленням дорожніх розміток та ремонтом небезпечних ділянок. Аукціон запланований на 26 жовтня. Переможець тендеру відповідатиме за ремонт і обслуговування дорожнього покриття протягом усього 2025 року.
Ще один об’єкт великого будівництва у Києві: на Оболоні “з нуля” перебудовують міст
Нагадаємо, у серпні Інформатор писав про те, що у Києві з’явився ще один об’єкт інфраструктури, де ведеться капітальний ремонт. Мова про автомобільний шляхопровід на Оболоні, на перетині вулиць Богатирської та Лугової. Роботи на ньому почали всередині літа, і у серпні вже демонтували асфальтне покриття і бетонні укоси мосту.
Також ми розповідали про важку дилему, що постала згодом перед будівельниками: коли компанія-підрядник Укртрансміст демонтувала бетонну стяжку на частині мосту, та зняла 10 найбільш аварійних балок мосту, виявилося, що інші балки також у поганому стані. Ми припускали, що підрядник і замовник досягнуть згоди і будуть знімати також інші балки. А відтак, перебудований повністю може бути вже весь міст.