З початку 2024 року у Києві провели вже понад 2 тисячі продовольчих ярмарків, а за один місяць торговельні майданчики з фермерською продукцією відвідують близько 500 тисяч киян. Відтак, головна функція ярмарків – соціальна: ті, хто вирощують продукцію, можуть продавати її без посередників. А невдовзі в столиці з’явиться і електронна платформа з модулем, де можна буде побачити детальну інформацію про кожного з продавців.
Про соціальну функцію ярмарків та статистику відвідувань розповів днями директор Департаменту промисловості та розвитку підприємництва КМДА Володимир Костіков. За його словами, головне завдання сільськогосподарських ярмарків – це соціальна складова: дати можливість фермерам без посередників продавати свою продукцію киянам.
“Містяни ж можуть купувати свіжу та якісну продукцію за приємнішими цінами, ніж на ринках чи в магазинах. Ми йдемо до того, щоб відносини підприємців і організаторів були прозорі. Тому наразі місто розробляє електронну платформу, де буде модуль “Ярмарки”. Це дасть змогу побачити онлайн всю необхідну інформацію про кожного учасника ярмарки: документи, лабораторні дослідження, реєстраційні дані ФОП”, – цитує Костікова сайт КМДА.
За словами посадовця, створення модуля “Ярмарки” на електронній платформі дасть змогу учасникам заходів швидко подавати заявки та оперативно отримувати відповідну послугу. Крім того, фермери матимуть доступ до схем розміщення об’єктів торгівлі на сезонних і сільськогосподарських ярмарках міста, зможуть дізнатися вичерпну інформацію про кількість торговельних місць, групи товарів тощо. Крім того, QR-коди з’являться й на самих торговельних ятках: за ними можна буде дізнатися інформацію про конкретного продавця.
Для участі в ярмарках потенційному учаснику буде достатньо зареєструватися в системі та завантажити необхідний пакет документів. Крім того, на платформі буде створений реєстр ярмарків, який міститиме список усіх запланованих і проведених ярмарків. Та головне – розроблення модулю допоможе уникнути “ручного” управління та іншої корупційної складової під час проведення ярмаркових заходів, впевнений Костіков.
Торгівля є, грошей немає: чому так сталося, що ціни на продукцію зросли вдвічі, а бюджет Києва не отримує достатньо коштів з ярмарків
Нагадаємо, днями Інформатор навідався на продовольчий ярмарок і довідався, що ціни на фермерську продукцію зросли майже вдвічі з початку року. Йдеться про актуальні ціни на декілька груп продуктів, що традиційно купують кияни: овочі-фрукти, м’ясо, молочні продукти та мед. А якщо брати вартість цих продуктів у супермаркетах, виходить, що крім окремих винятків, середні ціні в магазинах та на ярмарку майже однакові.
Також ми повідомляли, що під час засідання тимчасової контрольної комісії Київради з питань перевірки видатків бюджету Києва, яке відбулося 10 жовтня 2024 року, виявилася несподівана і навіть скандальна інформація. Директор КП Київська спадщина, яке організовує продовольчі ярмарки у столиці, не знає, скільки коштів надійшло до міського бюджету від діяльності його підприємства. Сама “спадщина” перебуває на госпрозрахунку, тобто на самоокупності та самофінансуванні, та й заробило чимало – питання лише в тому, куди йдуть ці гроші.