“Не було б щастя, та нещастя допомогло” – саме так сталося з онлайн-сервісами й, зокрема, сайтом ДТЕК Київські електромережі. 2024 рік, впродовж якого кияни чимало часу провели без світла, став для нього роком стрімкого розвитку. “Підкорення клієнтів” при цьому відбулося без особливих зусиль з боку ДТЕК.
Щодо підсумкових результатів за 2024 рік, які оприлюднені на “сайті-чемпіоні”, ривок має дійсно вражаючий вигляд. Якщо порівнювати з 2023 роком, відвідуваність сайту зросла у 9 разів та перевищила позначку в 9,1 млн. Кияни, які регулярно опинялися у темряві, звісно, так не цікавилися ані новинами, ані прогнозом погоди, як питанням – чому немає світла і коли воно з’явиться?
Тож, і результат відповідний: кількість переглядів розділу “Відсутня електроенергія” сягнула відмітки в понад 39 мільйонів. Саме тут споживачі знаходили графіки відключень, перевіряли поточні відключення за своєю адресою та залишали заяви про відсутність світла. Тобто, займалися “найцікавішим” та найнеобхіднішим.
Щодо розвитку інших онлайн-сервісів ДТЕК Київські електромережі, кількість підписників чат-ботів у Viber та Telegram зросла на 50% і сягнула майже 1,6 млн осіб. Передача показів лічильника у чат-ботах зросла на 61% у порівнянні з 2023 роком. Втім, головною “зіркою” став новий функціонал, запроваджений наприкінці весни 2024 року – графіки стабілізаційних відключень, яким скористалися 1,2 млн разів лише за пів року.
Як киянам повернути світло, відключене за борги
Інформатор розповідав, як діяти тим, хто залишився без світла не через стабілізаційні відключення, а через борги. Головною передумовою повернення світла є сплата заборгованості у повному обсязі. Якщо сума занадто велика, потрібно звернутися до постачальника та укласти з ним графік реструктуризації й повертати борг частинами.
Наступний крок – надіслання постачальнику квитанції про оплату та заяви на відновлення світла. Заяву можна завантажити на сайті Yasno. Її потрібно роздрукувати, заповнити, зробити скан або фото та разом із квитанцією про сплату боргу направити постачальнику.
Коли боржнику надійде окремий рахунок за послуги оператора системи розподілу з відключення та підключення, його потрібно сплатити та відправити квитанцію назад. Після отримання постачальник направляє оператору системи розподілу заявку на відновлення електропостачання. З цього моменту підключення має відбутися протягом 3 робочих днів у Києві та інших містах області та 5 робочих днів у сільській місцевості.
Також ми розповідали про необхідність передавати показники лічильника навіть під час знеструмлень. І аж надто, якщо вони були значними: це допоможе споживачам заощадити на сплаті рахунків. У компанії повідомили, що через відключення споживання в деяких споживачів могло зменшитись. Тому, щоб все було коректно, і домогосподарства не отримували платіжки з нарахуванням середніх витрат на електрику, показання потрібно внести до 3-го числа наступного місяця.