Перший київський тридверний трамвай відправився в останню путь

У жовтні 2024 року старий червоний трамвай, що багато років використовувався рестораном MacDonalds на Севастопольській площі як дитяча кімната та місце для святкування днів народження, несподівано та непомітно зник. На жаль, чеська Tatra T3, яка новенькою прибула до Києва наприкінці 1976 року, не відправилась ані на реставрацію, ані на постамент, аби стати пам’ятником трамвайного руху. Її сліди знайшлися на металобазі у Василькові, тож, найімовірніша доля трамваю – утилізація та перетворення на металобрухт.

Про це 24 жовтня 2024 року у Facebook повідомили у транспортній спільноті “Управа КПТ”.  Транспортні фахівці зазначають, що це був перший трьохдверний вагон Tatra T3, виготовлений чеським  підприємством CKD, що зʼявився у Києві. Його столичне “професійне” життя тривало з 1976 до 1998 року, потім трамвай пройшов повний косметичний ремонт у Дарницькому депо, під час якого середні двері заварили, та за деякий час став інсталяцією. Багато років він слугував дитячою кімнатою у MacDonalds на Севастопольській площі – власне, звідти, нещодавно загадково зник. 

Як зазначають у коментарях під дописом Управи КПТ кияни, останні роки Tatra T3 вже не використовувалася рестораном як локація для проведення дитячих свят, а просто стояла закинутою. Пишуть, що керівництво закладу навіть хотіло викупити вагон, але транспортне керівництво відмовило та зрештою вивезло його – як, виявилося, до Василькова. Дехто сподівається, що червона Tatra, можливо, ще послужить для дитячих закладів чи інтернатів або хоча б стане пам’ятником, проте більшість сходиться на тому, що доля її вирішена, і це утилізація.

Як виглядає остання “жива” Škoda 9Tr22 на ім’я “Аврора” і які рекорди ставлять київські трамваї

Нагадаємо, днями Інформатор розповідав про те, що у мережі показали останній “живий” екземпляр тролейбуса Škoda 9Tr22, що експлуатується у Києві. Машина, якій вже майже півсторіччя, з початку дев’яностих років буксирує інші тролейбуси територією Куренівського депо. Раніше вона працювала на маршруті №2, і красувалася в жовто-блакитній “лівреї”, а нині – пережила усіх інших “братів”, що пішли на металобрухт.

Також ми писали про рекорд київського трамвая К-1М8, що був розроблений підприємством “Татра-Юг”. Він штовхав перед собою одразу два інші трамваї – KT3-UA “Кобра” та звичайний Tatra T3. Загальна вага рухомого складу, що штовхав трамвай, склав 53 тони. Це рекорд для Києва, і не лише для столиці, – де-факто зчеплений трамвай штовхав чотири інших вагони.

Джерело