У Києві залізничники звітували про закінчення чергової модернізації електрички, яка невдовзі курсуватиме до Ніжина. У відновлених електропоїздах враховують зручність для маломобільних людей, встановлюють розетки для підзарядки гаджетів і навіть сповивальні столики в головних вагонах. Втім, пасажири вважають, що й після відновлення в електричках залишається купа недоробок, які ніяк не почнуть враховувати.
Про закінчення модернізації чергового електропоїзда ЕР9М повідомила на своїй корпоративній сторінці в Facebook “Укрзалізниця”. Наразі електричка, яку “відродили” на Київському вагоноремонтному заводі, проходить обкатку і скоро працюватиме на маршруті Київ-Ніжин. Щодо “начинки”, обіцяють інклюзивні вагони з місцями для людей з інвалідністю, дитячих візочків та велосипедів, з пандусами, табличками шрифтом Брайля, сповивальними столиками в головних вагонах і розетками для зарядки гаджетів.
Втім, пасажири, які вже користувалися модернізованими електричками на інших маршрутах, не задоволені тим, що їх геть не чують. Одна з головних претензій, яка лише тимчасово здається не актуальною, це відсутність кондиціонування. Пасажири скаржаться на нестерпну задуху у вагонах, яку через зміни клімату доводиться терпіти не лише три літні місяці, а всі п’ять. Кондиціонера немає і в кабіні машиніста, де в спеку, як пишуть самі залізничники, 60 градусів.
Невдоволені пасажири і кріслами: кажуть, за три години подорожі відвалюються і ноги, і спина через жорсткі та незручні сидіння. Щодо інклюзивності, звісно, добре, що в електричках стали з’являтися місця для маломобільних людей, але до вагону ще треба потрапити. Ті, хто на візках, за допомогою інших можуть “в’їхати” пандусом. Але через відсутність високих платформ це й для них цілий квест, а для людей з інвалідністю не на візках – взагалі майже неможливий трюк.
“Чи будуть якісь конструктивні покращення модернізації? Завод 3 роки штампує одне й те саме без жодних конструктивних доопрацювань помилок. По вентиляції та мікроклімату на спекотну пору року, по кондиціонуванню хоча б в головних вагонах, де ніщо не заважає на даху його встановити. По опції інклюзивної посадки в кожен вагон без спотикання через сходинки, по шумоізоляційним властивостях, щоб цей стук наковальні компресорів ізолювати. Пускати такі потяги на 3-5 годинні маршрути з комфортом та сидіннями маршрутки Богдан в 2025 му році – це сором”, – зазначив у коментарях киянин Віталій Груша.
Втім, є варіанти ще гірші: мешканці Білої Церкви, які їздять на роботу до Києва, були б щасливі і такій модернізації. Люди наводять приклад з електричкою Київ-Миронівка, яку називають “страхом божим” . І пропонують Укрзалізниці скористатися моментом и додати рейсів до Білої Церкви, адже після зростання вартості проїзду в маршрутках більшість пересіла в електрички.
На Борщагівці у Києві гниють десятки вагонів міської електрички
Інформатор розповідав, що на запасних коліях на Борщагівці утворився справжній “цвинтар” зі старих потягів міської електрички. Вони так і залишилися на балансі КП “Київпастранс” і не працюють вже три роки – з часів, коли міська електричка перетворилася на Київську кільцеву електричку та перейшла у підпорядкування Укрзалізниці. Старі вагони виявилися нікому не потрібними, і наразі їх потроху знищує іржа, опади та вандали. Деякі з них ще у цілком пристойному вигляді, принаймні, з цілими вікнами та сидіннями. Найбільше розкурочення спостерігаються у кабінах машиністів, що не дивно – двері усюди відчинені.
Також ми писали, що в застосунку “Київ Цифровий” з’явився графік курсування кільцевої електрички Києва. Тепер пасажири онлайн через застосунок можуть планувати свій маршрут. Це можна зробити через розділ “Рух транспорту”. Також у застосунку Укрзалізниці заздалегідь можна придбати квиток. Оплатити проїзд можна у Київ Цифровий таким чином:
- Виберіть “Придбати QR-квиток” – “Кільцева електричка”,
- Виберіть кількість одноденних квитків і спосіб оплати,
- Натисніть “Придбати”.