Рух заднім ходом та кульбіти на ухилах: чим загрожує киянам ремонт трамвайних колій на Глибочицькій

Масштабний ремонт трамвайних колій на вул. Глибочицькій у Києві не тільки завдасть тривалих незручностей, а й несе загрозу усім учасникам дорожнього руху. Роботи із заміни рейок та шпал, що стартували 1 лютого, здійснюватимуться, зокрема, на ділянці, де у серпні 2024 року сталася пам’ятна аварія з порожнім трамваєм, який скотився вулицею Глибочицькою. І самі водії, і транспортні експерти вважають, що зміни в організації руху, запроваджені “Київпастрансом”, небезпечно підвищують ризик повторення таких аварій.

“Це може погано закінчитися, а відповідати будуть водії”

Наразі водії Подільського трамвайного депо поставлені перед фактом: поки триватиме ремонт, через однобічний рух, з Лук’янівки до Контрактової площі вони мають їхати заднім ходом. Тобто замість організації двостороннього руху одноколійною ділянкою керівництво змушує водіїв їхати “задом наперед” з пагорба, що простягається з Лук’янівки до Подолу. Про небезпечність таких “маневрів” і ризик, що вагон легко може перетворитися за залізного вбивцю, який трощить все на своєму шляху, не йдеться – є наказ, і його потрібно виконувати.

У Київській транспортній спільноті зазанчають, що водії категорично проти цього рішення, адже за існуючою інструкцією заборонено їхати заднім ходом із ухилів, і при цьому ще й причепити вагон. Втім, їхньою думкою ніхто не цікавиться, і, як пишуть самі водії, “скажені ігри з долею вже почалися”. Подітися нікуди – керівництво змушує їх брати відповідальність на себе, “мотивуючи” утисками, складанням незручних графіків з важкими змінами, позбавленням премій. 

Як зазначив на своїй сторінці у соцмережі колишній водій трамваю та начальник служби безпеки руху Володимир Котляр, наразі йому дзвонять водії за порадами. Але, на його думку, те, що відбувається у Подільському трамвайному депо, є повним свавіллям, хоча й зрозумілим, адже його керівництво просто виконує наказ “зверху”. Наразі на Глибочицькій запроваджено однобічний рух, тобто вагони їдуть до Глибочицької, а потім мають рухатися заднім ходом, спускаючись під ухилом до Контрактової площі.  

“Як прописано в інструкціях, вагон при цьому має їхати лише у супроводі, навіть аварійна служба має бути присутня. Інакше трамвай може просто злетіти з рейок. І навіть у супроводі краще цього не робити, бо може погано закінчитися. А відповідати за це буде не керівництво, а водій. Вони ж видають злочинні накази, аби зберегти свої робочі місця, бо над ними є інше керівництво, і вони виконують його накази”.

Глибочицька потребує реконструкції, а поточного ремонту

Щодо водіїв, які опинилися у складній ситуації, на думку Володимира Котляра, краще не погоджуватися так працювати. Адже у разі ДТП керівництво скаже, що винуватий  водій, який погано виконував свою роботу.

“Щойно розмовляв зі знайомим водієм із Подільського депо – він пояснив навіщо таке збочення придумали. У депо Шевченка не вистачить вагонів, щоб обслуговувати Т15, і вони взагалі не хочуть займатися цим. А перегнати туди Татри теж не вийде – вони вже не займаються Татрами. Тому ганятимуть із Подільського депо вагони одноколійкою. І навіть врізати стрілки, щоб вагони їздили нормально, “передом”, вони не хочуть”, – написав у коментарях під дописом КТС один з підписників.

До речі, багато хто вважає, що водії цілком можуть влаштувати справжній страйк. І якщо ніхто не вийде на зміну, то керівництву доведеться погодитися і щось робити, аби не опинится за  ґратами після кількох ДТП, які можуть статися на Глибочицькій. Інше питання, що страйк водіїв – це транспортний колапс, а його й без того у Києві достатньо.

Щодо причини того, що відбувається, а саме, ремонту, до його проведення у експертів теж є питання. Як зазначають у транспортній спільноті “Пасажири Києва”, Глибочицька давно и серйозно потребує реконструкції, а не поточного ремонту, який не вирішить її головні проблеми.

“Середній ремонт не змінить геометричні параметри вулиці і не вирішить нагальних проблем – суміщення трамвайних колій з проїзною частиною, що є основною причиною затримок руху трамваїв і через що, в цьому аспекті, Глибочицька є найбільш проблемною вулицею Києва. На жаль, низький професійний рівень міських управлінців в сфері транспортної інфраструктури призводить до розтрати коштів і ситуації, коли мільярди на автомобільні розв’язки є, а реконструкцію ключових вулиць – немає”, – наголошують у транспортній спільноті.

Що передбачає ремонт на Глибочицькій

Як повідомляв Інформатор, з 1 лютого у Києві перекладають зношені трамвайні колії на вул. Глибочицькій, що у Шевченківському районі міста. Ремонтуватимуть увесь проміжок від перетину вулиці з вул. Січових Стрільців на Лук’янівці до перетину з Нижнім Валом на Подолі. Це 3,5 км колій, а востаннє їх повну заміну робили понад 50 років тому. Рух трамваїв за маршрутами №14 та 18 припинено. Замість них до завершення ремонтних робіт за маршрутами курсуватиме тимчасовий автобус №14Т сполученням “Проспект Відрадний – Контрактова площа”.

Також Інформатор писав, що 6 серпня, столиця опинилася за півкроку від великої біди. Порожній трамвай, що стояв під ухилом, і під колеса якого його водій ще не встиг покласти блокуючий “башмак” (додаткове ручне гальмо), почав рухатись у зворотньому напрямку. У підсумку вагон набрав чималу швидкість – на відео з камер відеоспостереження видно, як він проходить поворот вулицею Глибочицькою на Подолі майже на двох колесах, та зносить з дороги автівки. 



Джерело