Кияни вимагають виділити на Хрещатику окремі смуги для громадського транспорту

На сайті Київради зареєстрована петиція з вимогою забезпечити нормальну роботу громадського транспорту на Хрещатику. Йдеться про те, що кияни не можуть покластися на автобуси чи тролейбуси, чий маршрут пролягає центральною вулицею столиці. Адже ніколи не знаєш, скільки часу доведеться провести у нескінчених хрещатицьких заторах.

Як йдеться у тексті петиції, у Києві неправильно розставлені пріоритети, оскільки громадський транспорт столиці завжди на “других ролях” у порівнянні з особистим. Виправити цю ситуацію хоча б для Хрещатика могло б відокремлення крайніх смуг руху для автобусів та тролейбусів. А їх тут чимало: автобусні маршрути№ 110, 111, 112, 114, тролейбусні маршрути № 4, 5, 7, 8.

“Громадський транспорт, що їздить цією вулицею, вимушений рухатися в загальному потоці машин на дорозі з чотирма смугами руху, через що в години-пік потрапляє у затори і систематично не виконує графік руху. Європейська модель розвитку міста передбачає пріоритет громадського транспорту над індивідуальним, і Київ, влада якого постійно заявляє про рух міста до європейських стандартів, мусить дотримуватися цих пріоритетів”, – зазначає автор петиції Дмитро Єгоров.

У транспортній Facebook-спільноті “Пасажири Києва” пропозиція віддати крайні смуги з існуючих чотирьох під потреби лише громадського транспорту викликала жваві обговорення. Існують побоювання, що приватний транспорт у такому випадку “житиме” у заторах, і взагалі пропускна спроможність Хрещатику надто обмежена, аби це допомогло. Є варіанти на кшталт зробити інтелектуальне управління світлофорами та поставити на вулиці пости Патрульної поліції. Дехто зауважує, що чотири смуги є не всюди, як, наприклад, біля ЦУМу, де звуження досягає однієї полоси. 

Втім, є пропозиція влаштувати смуги для руху громадського транспорту у крайніх лівих смугах з фізичним відокремленням і платформами для пасажирів, і водночас  тотально обмежити рух легкових автівок у центрі міста. Але, як би там не було, Державні будівельні норми передбачають, що на проїзній частині магістральних доріг та вулиць при кількості смуг руху не менше трьох необхідно виділяти смуги для руху маршрутного транспорту. І цю ідею за два тижні підтримало понад 1300 киян – для збору необхідних 6 тисяч підписів є ще 46 днів, тож, хоча б хиткий шанс для громадського транспорту “пришвидшитися” на Хрещатику все ж таки є.

Кияни вимагають встановити валідатори в маршрутках

Як розповідав Інформатор, днями на сайті Київради зареєстрована петиція із закликом запровадити у столичних маршрутках електронний спосіб оплати.  Це не перша спроба, петицію з цього приводу міська влада вже відхиляла раніше, проте кияни не залишають цю ідею. Готівка в маршрутках створює ряд незручностей і проблем, як для пасажирів, так і для міста. І, перш за все, це прозорість та контроль за величезними фінансовими потоками, які роками знаходяться “в тіні”. Адже неможливо підрахувати ані пасажиропотік, ані обсяг заробітків приватних перевізників.

Також ми писали, що кияни просять припинити практику, коли на деяких перегонах між станціями метро у вагонах “працюють” жебраки. Зазвичай, йдеться про довгі перегони на мостах над Дніпром – між ст.м. “Дніпро” й “Гідропарк” на “червоній” лінії та між “Славутичем” та “Видубичами” – на “зеленій”. Пасажири скаржаться на сморід та неохайний вигляд торбарів.

Джерело