У Києві розглядають можливість оновлення кабін фунікулера за рахунок співпраці з Європейським інвестиційним банком. Місто вже закуповує трамвайні вагони за кредитні кошти, також триває закупівля рухомого складу автобусів. А тепер справа дійшла й до більш екзотичного столичного транспорту, що існує у одиничному екземплярі.
Про можливу закупівлю вагонів фунікулера повідомив перший заступник міського голови Києва Микола Поворозник у Facebook. Посадовець зазначив, що провів зустріч з представниками ЄІБ, зокрема, керівницею регіонального центру, і офісу ЄІБ у Києві Крістіною Мікуловою. Під час зустрічі, каже Поворозник, обговорили співпрацю в рамках проєкта “Міський громадський транспорт України”.
“Він включає закупівлю 20 трамваїв, які місто вже отримало, та закупівлю 85 автобусів – перша партія надійде орієнтовно влітку 2025 року. Окремо говорили про можливість придбання кабін фунікулера. Наразі опрацьовуються цінові пропозиції щодо їх вартості для проведення процедури закупівлі”, – зазначив Поворозник у дописі.
Крім цього, каже посадовець, у межах співпраці з ЄІБ у столиці впроваджується проєкт “Київський міський електротранспорт”, згідно з яким планується оновлення рухомого складу тролейбусів і вагонів метро. Наразі фахівці працюють над тендерною документацією закупівлі тролейбусів. А тендерна документація на закупівлю вагонів метро розроблена на направлена на погодження. Обговорили також можливість оновлення наявного рухомого складу київського метрополітену у співпраці з ЄІБ.
Зазначимо, що востаннє вагони фунікулера заміняли 2018 року. Тоді ж робітники повністю переклали усі рейки й освітлення. Попередні вагони працювали з 1984 року, відтак, нинішні ще не відпрацювали свій ресурс.
З банкірами спілкувались, поки у Дептрансі тривали обшуки – деталі
Нагадаємо, Інформатор розповідав про те, що вдень у вівторок, 11 лютого 2025 року, у будівлі КМДА знову проводяться обшуки. Цього разу правоохоронці завітали до Дептрансу й КК “Київавтодор”, а підставою стала закупівля комунальної техніки посадовцями. Пресслужба КМДА вже звично зазначає: усі причетні співпрацюють зі слідством і надають необхідні документи.
Також ми писали про те, що у Києві зняли з експлуатації та відправляють “на органи” три польські трамваї Pesa, які місто придбало менше за 10 років тому. Усі вони свого часу потрапили у ДТП різного ступеню тяжкості. Відремонтувати їх немає змоги: за однією з версій, польський виробник відмовив КП “Київпастранс” вислати запчастини та надати фахівців для ремонту рухомого складу.