За 2024 рік Департамент транспортної інфраструктури КМДА жодного разу не звернувся за послугами з транспортного моделювання, хоча це входить до його безпосередніх завдань. У столиці такі послуги надає Інститут генерального плану міста Києва, і його директор стверджує, що 90% свого фінансування установа отримує якраз від послуг, що надає приватним компаніям. Киянам, втім, від цього не легше – транспортне моделювання могло б хоч на трохи зменшити затори у місті.
Про парадоксальну ситуацію розповів депутат Київради, голова фракції “Слуга народу” та бюджетної комісії у Київраді Андрій Вітренко у Facebook. Депутати з його комісії, каже, у четвер, 13 лютого 2025 року заслуховували представників КО “Інститут генплану Києва”. А одним з найважливіших його напрямків є якраз транспортне моделювання.
“Вони мають електронну схему транспорту всього Києва, яка використовує штучний інтелект і працює з даними в режимі онлайн. Це дозволяє прогнозувати рух транспорту, визначати затори, а також оцінювати необхідність зміни режимів світлофорів та інших параметрів дорожнього руху”, – пояснив Вітренко у дописі.
Директор і в.о. начальника підприємства Дмитро Ликов пояснив депутатам, що 90% фінансування його установа отримує від послуг приватним компаніям. Саме для них, каже Вітренко, КО проводить транспортне моделювання потоків, оптимізуючи логістику та зменшуючи витрати. А от для Дептрансу “Інститут генплану Києва” минулоріч не зробив жодної послуги: ані висновків, ані інших документів, пов’язаних із транспортним моделюванням замовлено не було, що звело витрати Дептрансу на це до 0.00 грн.
“Це вкотре підтверджує, що Руслан Кандибор не є фаховим керівником департаменту транспортної інфраструктури. Він, можливо, знає, як класти асфальт, але, схоже, жодного разу не чув про можливості сучасного транспортного моделювання, які вже доступні в Києві. І поки місто стоїть у заторах, приватні компанії ефективно користуються цими технологіями”, – зазначив Вітренко.
Як Кличко почав створювати новий транспортний “департамент-монстр” у Києві
Нагадаємо, ще у середині червня 2024 року Інформатор писав про те, що у КМДА створюється новий департамент, відповідальний за транспорт. За задумом, він не дублюватиме функції вже існуючого Департаменту транспортної інфраструктури (т.зв. “Дептрансу”), а займатиметься моделюванням і плануванням. Але отримає низку дуже ресурсних повноважень, зокрема, йому можуть передати КП “Київський метрополітен” і КП “Київпастранс”. А це вже перетворить його на “департамент-монстр”.
Також ми повідомляли, що Віталій Кличко почав піднімати статус і повноваження своєму заступникові, екс-нардепу від БПП Костянтину Усову. Йдеться про створення “департамента-монстра” з міської мобільності. Так, на ресурсну посаду керівника міського КП, що займається паркуванням автомобілів, було призначено людину, пов’язану з Усовим.