Мер визначив особисто: Тимур Ткаченко пояснив, чому Кличко відповідальний за зупинку транспорту під час тривоги

Голова Київської міської військової адміністрації Тимур Ткаченко пояснив, хто несе безпосередню відповідальність за рішення про зупинку транспорту під час повітряної тривоги. Це питання, нагадаємо, викликає величезне незадоволення киян, оскільки зупиняє місто на декілька годин протягом дня. Сам Ткаченко обіцяє, що на наступному ж засіданні Ради оборони рішення переглянуть і пом’якшать, наскільки це буде можливо.

“Мер самостійно визначив – і Рада оборони підтримала”

Про особливості прийняття рішення щодо зупинки руху громадського транспорту у Києві під час повітряної тривоги Тимур Ткаченко розповів у інтерв’ю виданню LB.ua. Він зазначив, що 2022 року це рішення приймалося на Раді оборони Києва, і під ним стояло декілька підписів. Втім, найперше це рішення виходило саме від міського голови Києва – Віталія Кличка.

“З того, що я розумію: мер самостійно визначив — і Рада оборони підтримала. Здається, це відбулося після того, як десь прилетіло — у Вінниці чи якомусь іншому місті, тому постало питання, щоб не було таких трагедій у місті Києві. Відповідно ухвалили таке рішення. Але жодного документа, жодної аргументації, жодного якогось прогнозу, офіційного підпису під листом, позиції військової, позиції ДСНС не було. Тобто єдине, чим керувалися, що це необхідно зробити, — і прийняли рішення”, – повідомив Тимур Ткаченко.

Зазначимо, що сам Віталій Кличко вже декілька разів пояснював, звідки взялося рішення про зупинку транспорту . Так, у грудні 2024 року він вчергове пояснював, що винуватити в зупинці метро та руху мостами в принципі слід військових – адже Київрада чи її органи “не наділені повноваженнями” у цій сфері. Тоді Кличко, буквально, переклав на військових усю відповідальність, щоправда, “забув” додати, що він сам є співголовою Ради оборони Києва.

“Рішення… приймається командуванням угруповання сил і засобів оборони міста Києва”, – написали тоді у відповіді під черговою петицією, що набрала голоси.

А у середині січня, коли питання вже доволі гостро поставив Тимур Ткаченко, Кличко ще раз висловився категорично проти роботи міського транспорту під час тривог. Він в ефірі муніципального телеканалу “Київ” зазначив, що транспорт зупиняють саме через “рекомендації” військових та ДСНС, а не через його особисте рішення чи “якусь забаганку”. Після заяви Тимура Ткаченка ці слова грають новими барвами – оскільки ясно, що хтось із посадовців, чи мер міста, чи голова “військової” влади каже напівправду.

Коли і як саме запустять транспорт

Очільник КМВА вважає, що з огляду на чималий суспільний запит (було вже 8 успішних петицій про скасування заборони на рух транспорту, про що не раз писав Інформатор) рішення потрібно переглядати. А для цього, каже Ткаченко, треба, аби усі відповідальні структури – військові, ДСНС, Дептранс тощо – сказали свою думку й “підписалися під цим”, відповідно, на основі їхніх думок і буде сформовано підсумкове рішення. Бюрократичний процес вже запущений, алгоритми напрацьовує робоча група.

“Важко сказати, коли саме воно відбудеться. Є певні дати в протоколах. 18 лютого — здається, це останній день, коли будуть напрацьовані всі матеріали. Я сподіваюся, що через тиждень ми вийдемо на фінальне рішення”, – зазначив Тимур Ткаченко (саме інтерв’ю вийшло 19 лютого, відповідно, на поточному тижні Рада оборони вже може зібратися на засідання – Ред.)

Цікаво, що з алгоритмів, напрацьованих КМВА, є ті, що дозволяють водіям автобусів чи трамваїв залишати свої транспортні засоби під час повітряної тривоги (відтак, на маршруті все одно збиратимуться затори). Також Ткаченко зазначив, що якщо буде прийняте рішення про те, що метрополітен не рухатиметься відкритими ділянками – його дублюватимуть альтернативним наземним транспортом. А під час зупинки враховуватимуть ще й ступінь небезпеки – наприклад, якщо у РФ відбуваються тренувальні польоти (і небезпеку оголошуватимуть), але при цьому не буде даних про пуски ракет – транспорт їхатиме.

На низькому старті: Ткаченко обережно рухає питання про дозвіл на рух транспорту у Києві під час тривог

Нагадаємо, ще на початку лютого 2025 року Інформатор писав про те, що рішення щодо руху транспорту під час повітряних тривог можуть ухвалити вже на першому засіданні Ради оборони Києва за нового керівництва Київської міської військової адміністрації. Також там розглянуть алгоритм очищення вулиць міста від автомобілів, пошкоджених внаслідок ворожих атак на столицю. Розглядатимуть і напрацювання, пов’язані з захистом критичної інфраструктури.

А напередодні ми розповідали, що у Києві вже відбулася перша велика дискусія щодо роботи громадського транспорту під час повітряних тривог. Питання було зрушено “з мертвої точки” після того, як новопризначений очільник КМВА Тимур Ткаченко визначив його пріоритетним у своїй роботі. А зважаючи на кількість петицій та величезне обурення киян через неможливість дістатися в одного берега на інший, ця проблема є наразі найгострішою у Києві.

Джерело