Верховний суд ухвалив остаточне рішення у справі про повернення ТОВ “Київметробуд” майже 140 млн грн в бюджет Києва. Саме цей підрядник мав продовжувати будівництво лінії підземки на Виноградар, втім, замість вести роботи поклав гроші на депозит, ще й непогано підзаробив на цьому, отримавши чималі відсотки. І от тепер прокуратура домоглася повернення цих відсотків громаді міста.
Про рішення Верховного суду повідомляє Київська міська прокуратура. Правоохоронці зазначили, що Верховний Суд поставив крапку у справі за позовом Київської міської прокуратури про стягнення понад 139 млн гривень з товариства, яке мало будувати метро з Сирця на Виноградар. З відповідним позовом прокурори звернулися до суду ще 2021 року.
“Справа розглядалась судами неодноразово. У квітні та жовтні 2024 року Господарський суд Києва та Північний апеляційний господарський суд повністю задовольнили позов прокурора та ухвалили рішення стягнути з підрядної організації до бюджету столиці нараховані відсотки”, – зазначили у прокуратурі.
Втім, не погоджуючись із вказаними рішеннями судів, підрядник оскаржив їх до Верховного Суду, який відмовив в задоволенні касаційної скарги товариства та залишив в силі рішення судів попередніх інстанцій. Таким чином, тепер ТОВ “Київметробуд” має сплатити до бюджету столиці 139 млн гривень.
Як попередній підрядник “провалив” будівництво метро, але підзаробив на депозиті
Нагадаємо, Інформатор писав про рішення суду щодо розірвання договору між КП “Київський метрополітен” та АТ “Київметробудом” про продовження “зеленої” лінії метро на житловий масив “Виноградар”. Підрядник отримав понад 4 млрд грн та має відшкодувати збитки через затягування робіт. Метрополітен уклав з акціонерним товариством “Київметробуд” угоду про побудову гілки підземки 20 листопада 2018 року. Закінчити роботи мали 26 листопада 2021 року. Проте термін здачі об’єкту кожного разу продовжували.
Зрештою, з початком війни будівництво метро на житловий масив Виноградар завмерло. Новому підряднику, за словами головного інженера служби рухомого складу КП “Київський метрополітен” Олексія Іванчиа, доведеться не лише переробити проєкт, а й поповнити парк потягів. Для запуску метро потрібно буде ще 50 вагонів.
У грудні 2023 року Інформатор писав про те, що роботи зі спорудження лінії метрополітену на Виноградар призупинено: тоді вони не велися приблизно декілька місяців. На об’єкті вже було відсутнє деяке важливе обладнання. Про це стало відомо після того, як відомому київському дігеру, блогеру на прізвисько Kotofey вдалося потрапити у споруджений тунель між діючою станцією метро “Сирець” та майбутньою станцією “Мостицька”.