ВАЗ 2110 уже можна вважати раритетом, проте багато власників досі не поспішають із ними розлучатися. Ці автомобілі гарно служать своїм господарям, і підтримка їх у справному стані залишається нагальним питанням. Одним із найпопулярніших запитів щодо ремонту є замінити ремень ГРМ ВАЗ 2010. Цей автомобіль має особливості, які відрізняють його від більш-менш сучасних — не кожне СТО візьметься за заміну, а з тих, хто візьметься, деякі можуть наробити помилок.
П’ять особливостей заміни ременя ГРМ на ВАЗ 2110
- Ремень зношується швидше регламентного сроку
Для тих, хто придбав цей автомобіль не так давно, важливо знати, що з урахуванням його віку ремінь зношується значно швидше регламентного терміна. Якщо авто купувалося з невідомим пробігом або без точної інформації про попередні заміни, рекомендується відразу перевірити стан ременя на наявність тріщин, потертостей і розшарувань. Але навіть якщо ремінь міняли не так давно, важливо відстежити момент, коли його еластичність почне знижуватися.
- Обрив загрожує головці блоку циліндрів
На деяких двигунах ремінь ГРМ не приводить до серйозних пошкоджень у разі обриву, але це не стосується ВАЗ 2110. На 16-клапанних двигунах у разі обриву ременя ГРМ клапани гарантовано гнуться. Це означає, що навіть невелике запізнення з заміною або встановлення неякісного ременя може призвести до дорогого ремонту ГБЦ. На 8-клапанних версіях такої проблеми немає.
- Установка вимагає розуміння специфіки ВАЗ
При заміні ременя на «десятці» важливо правильно виставити мітки на шківах розподільного і колінчастого валів. Ця процедура на ВАЗ 2110 простіше, ніж на багатьох сучасних авто, але майстер повинен розуміти, у чому відмінність. Неправильне виставлення міток призведе до зміщення фаз газорозподілу, що може серйозно зашкодити двигуну. У ВАЗ 2110 мітки досить чітко видно, але все одно потрібно перевірити їхнє положення після встановлення ременя, зробивши кілька обертів колінчастого вала вручну.
- Рекомендовано заміну роликів
Окрім самого ременя, бажано міняти натяжний і обвідний ролики, оскільки їхній знос може спричинити передчасний обрив нового ременя. Також важливо правильно відрегулювати натяг – занадто слабкий або занадто тугий натяг скорочує ресурс як ременя, так і роликів.
- Необхідна перевірка масляних сальників
Перед встановленням нового ременя варто оглянути сальники розподільного та колінчастого валів. Якщо є сліди підтікання масла, сальники краще замінити, інакше масло може потрапити на ремінь і скоротити його ресурс. Варто також звернути увагу на стан помпи, оскільки її заклинювання може викликати додаткове навантаження на ремінь та його передчасний обрив.
Кожному власнику ВАЗ 2110 необхідно бути в курсі цих відмінностей, щоб проконтролювати майстра і оцінити результат ремонту. Адже автомобіль може залишатися на ходу доти, доки працює його двигун, а ключовою умовою його роботи є справний ремінь газорозподільного механізму.