Що треба знати про заміну ременя ГРМ на ВАЗ 2110, щоб продовжити експлуатацію

ВАЗ 2110 уже можна вважати раритетом, проте багато власників досі не поспішають із ними розлучатися. Ці автомобілі гарно служать своїм господарям, і підтримка їх у справному стані залишається нагальним питанням. Одним із найпопулярніших запитів щодо ремонту є замінити ремень ГРМ ВАЗ 2010. Цей автомобіль має особливості, які відрізняють його від більш-менш сучасних — не кожне СТО візьметься за заміну, а з тих, хто візьметься, деякі можуть наробити помилок.

П’ять особливостей заміни ременя ГРМ на ВАЗ 2110

  • Ремень зношується швидше регламентного сроку

Для тих, хто придбав цей автомобіль не так давно, важливо знати, що з урахуванням його віку ремінь зношується значно швидше регламентного терміна. Якщо авто купувалося з невідомим пробігом або без точної інформації про попередні заміни, рекомендується відразу перевірити стан ременя на наявність тріщин, потертостей і розшарувань. Але навіть якщо ремінь міняли не так давно, важливо відстежити момент, коли його еластичність почне знижуватися.

  • Обрив загрожує головці блоку циліндрів

На деяких двигунах ремінь ГРМ не приводить до серйозних пошкоджень у разі обриву, але це не стосується ВАЗ 2110. На 16-клапанних двигунах у разі обриву ременя ГРМ клапани гарантовано гнуться. Це означає, що навіть невелике запізнення з заміною або встановлення неякісного ременя може призвести до дорогого ремонту ГБЦ. На 8-клапанних версіях такої проблеми немає.

  • Установка вимагає розуміння специфіки ВАЗ

При заміні ременя на «десятці» важливо правильно виставити мітки на шківах розподільного і колінчастого валів. Ця процедура на ВАЗ 2110 простіше, ніж на багатьох сучасних авто, але майстер повинен розуміти, у чому відмінність. Неправильне виставлення міток призведе до зміщення фаз газорозподілу, що може серйозно зашкодити двигуну. У ВАЗ 2110 мітки досить чітко видно, але все одно потрібно перевірити їхнє положення після встановлення ременя, зробивши кілька обертів колінчастого вала вручну.

  • Рекомендовано заміну роликів

Окрім самого ременя, бажано міняти натяжний і обвідний ролики, оскільки їхній знос може спричинити передчасний обрив нового ременя. Також важливо правильно відрегулювати натяг – занадто слабкий або занадто тугий натяг скорочує ресурс як ременя, так і роликів.

  • Необхідна перевірка масляних сальників

Перед встановленням нового ременя варто оглянути сальники розподільного та колінчастого валів. Якщо є сліди підтікання масла, сальники краще замінити, інакше масло може потрапити на ремінь і скоротити його ресурс. Варто також звернути увагу на стан помпи, оскільки її заклинювання може викликати додаткове навантаження на ремінь та його передчасний обрив.

Кожному власнику ВАЗ 2110 необхідно бути в курсі цих відмінностей, щоб проконтролювати майстра і оцінити результат ремонту. Адже автомобіль може залишатися на ходу доти, доки працює його двигун, а ключовою умовою його роботи є справний ремінь газорозподільного механізму.