Ринок покупця: експерти дали поради автовласникам, як не переплатити за пальне

Попри зростання цін на нафту низка українських операторів АЗС знизили ціни на бензин та дизель. Тим часом роздрібні ціни на автогаз все ж наздогнали гуртові тож зростання цін, яке відбувалося з вересня має скінчитися. Про це йдеться у публікації порталу Delo.ua. 

За оцінкою консалтингової компанії “Нафторинок” станом на 25 жовтня порівняно з 18 жовтня середня гуртова ціна дизпалива знизилась на 0,5% або на 22 коп./л до 42,9 грн/л. Однак спотова ціна в Європі за минулий тиждень зросла на $17-21/тонна або на 2,7-3,3% до $666-674/тонна в північно-західних портах та $666-677/тонна в портах Середземного моря. За словами аналітика “Нафторинку” Олександра Сіренка у своїх прогнозах трейдери чекають на подорожчання дизелю оскільки цьому сприяють зовнішні котирування, а також перехід з літнього на зимове дизпаливо.

Станом на 25 жовтня порівняно з 18 жовтня середня гуртова ціна на бензин А-95 знизилась на 0,52% або на 24 коп./л до 46,23 грн/л. Це зниження було зумовлено накопиченням дешевих залишків бензину в центральних регіонах України. Оператори АЗС продовжують знижувати ціну бензину і дизпального. На АЗС Ukrnafta ціна бензину А-95 опустилася на 50 коп./л до 54,99 грн/л. Також кроками на 50 коп./л стели коригувала Amic. Тим часом на станціях Grand Petrol бензини втратили одразу 2 грн/л, дизпальне – 1 грн/л. А на АЗС SOCAR та WOG знизили ціни на бензин та дизель на 2 грн/л.

Станом на 25 жовтня порівняно з 18 жовтня середня ціна бензину А-95 опустилася до найнижчих з кінця травня 55,72 грн/л, втративши за тиждень 93 коп./л. Ціна дизпального опустилася до 51,66 грн/л ($1020/т без податків), що на 41 коп./л менше, ніж тижнем раніше. Засновник групи компаній “Прайм” Дмитро Льоушкін каже, що ринок наразі залишається переповненим, обсяги реалізації пального на АЗС та в комерційному сегменті на 15% менші ніж минулого року. Мережі посилюватимуть боротьбу за клієнта, тим більше наближається зима, коли споживання пального є найнижчим.

“Ціни на стелах залишатимуться стабільними, а мережі будуть боротися за клієнта акціями. Окрім сегмента звичайних водіїв, посилиться боротьба за комерційне споживання і великі мережі такі як ОККО намагатимуться посилити позиції в сегменті реалізації пального перевізникам”, – вважає Льоушкін.

На цьому тижні ціни на бензин та дизель на стелах АЗС будуть залишатися незмінними, проте мережі продовжать конкурентну боротьбу за клієнта тож водіям варто слідкувати за акціями. За словами засновника системи торгівлі скрапленим газом Sintonec LPG Михайла Шубана, на наступному тижні ціни в гурті та АЗС будуть стабільними, оскільки висока собівартість імпорту пального не дозволить трейдерам знизити ціну, а профіцит на ринку не дозволяє ціну підвищити.

“На ринку зараз профіцит, а у трейдерів стагнація попиту. Пропозицій багато, ринок переповнений ресурсом, але зниження цін в гурті ми не очікуємо через високу собівартість імпорту. Також низька порівняно з бензином маржа у 2-3 грн/л не дозволить знизити ціну на АЗС”, – додав Шубан. 

Таким чином на наступному тижні ціни на автогаз на АЗС залишатимуться незмінними, хоча акції в мережах АЗС дозволять водіям зекономити.

Що буде, якщо їхати на А-92 замість А-95

Найчастіше мотор, якому виробником приписаний А-95, працюватиме на А-92 без особливих проблем. Насправді багато які моделі не “помічають” різниці між цими двома сортами, бо їхня так звана паливна карта та параметри запалювання прописані в блоці управління з можливістю фактичних відхилень ОЧ. Про це вказується у публікації “РБК-Україна”.

Проте, чимало інших моделей моторів працюють на низькооктановому паливі з ускладненнями, і електроніка двигуна неспроможна їх пом’якшити. В такому випадку водій помічає зниження потужності, смикання машини, перевитрату пального, в гіршому випадку трапляється перегрів двигуна. Якщо подібних проявів немає, за крайньої потреби на недалеку відстань можна проїхати на бензині з низьким ОЧ, але намагайтеся при цьому рухатись неквапливо, без різких прискорень, штурмів підйомів тощо. Тому що є ще один, катастрофічний сценарій – це прогорання прокладки головки блока циліндрів, руйнування поршнів з кільцями та пошкодження клапанів.

Джерело