У 2024 році відвідуваність ТРЦ у Києві демонструвала позитивну динаміку. У січні за одну добу до середньостатистичного торговельного центру столиці заходило вже 383 мешканці міста з розрахунку на 1 тис кв.м. площі, на відміну від 367 людей рік тому. А збільшення кількості торговельних площ призведе ще й до посилення конкуренції між ТРЦ Києва.
Про це повідомляє Українська рада торговельних центрів з посиланням на дослідження фахівців UTG. Так, станом на січень 2025 року середньодобова відвідуваність ТРЦ Києва склала 383 особи на 1 000 м кв. Минулоріч ця цифра трималася на рівні 367 осіб на добу. При цьому, кажуть в УРТЦ, ТЦ окружного формату демонструють більшу стійкість у відвідуваності (507 осіб) відносно регіональних (308 осіб) об’єктів, а центри районного формату найменш схильні до коливань у відвідуваності.
“Після завершення війни просідання відвідуваності стане особливо помітним у морально застарілих, незручно розташованих, втрачаючих популярність об’єктах”, – зауважують аналітики.
Просідання відвідуваності досягло своїх пікових показників у “коронавірусні” роки. Так, у 2020-2021 роках приблизно 44% населення почали рідше бувати в торгових об’єктах, а середньоринковий показник відвідуваності на початок 2022 року знизився до 506 осіб. А вже через війну та закриття ТЦ відвідуваність в середині 2022 року опустилася до історичного мінімуму в 291 осіб, – зазначають у UTG.
Незважаючи на негативні фактори, поступовому відновленню відвідуваності сприяли повернення населення до Києва, переорієнтація та відновлення логістичних ланцюгів, відкриття магазинів міжнародних брендів, кажуть фахівці. А у 2025 році буде актуальною і ще одна тенденція: через збільшення кількості торговельних площ у Києві посилиться конкуренція між ТРЦ. А оборот роздрібної торгівлі столиці може сягнути вже понад 458 млн доларів, кажуть у UTG.
Так, з урахуванням поточного рівня доходів населення платоспроможний попит здатний забезпечити успішне функціонування для 2,3 млн кв.м торговельних площ, тоді як на січень 2025 вже функціонують 2,4 млн кв.м. Як прогнозують аналітики UTG, запуск в експлуатацію задекларованих проектів збільшить профіцит торгових площ та спричинить подальший перерозподіл споживчих потоків між об’єктами, зростання вакантності та корекцію ставок оренди у бік зниження.
Житній ринок може стати мега-фудкортом з теплицями, а “Чорноморка” вперше відкрила справжній ресторан у ТРЦ
Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що у приміщенні Житнього ринку пройшла презентація проєкту ревіталізації будівлі й самого торговельного простору, запропонована інвестором Андрієм Журжієм і його компанією “Inzhur”. Це – лише один з заінтересантів, хто бажає викупити (чи приватизувати) споруду. Втім, пропозиції цікаві й заслуговують на увагу. І вже відомо, що інвестор не проти вкластися у перетворення Житнього на мега-фудкорт, крім того, там збережуть, власне, ринок і облаштують теплиці.
Також ми розповідали, що у одному з найбільших ТРЦ Києва, Respublika Park, днями відкрила свій ресторан мережа “Чорноморка”. Це перший її заклад у торговельно-розважальному центрі, а особливою “фішкою” відкриття саме цього закладу стала устрична дегустація. Пропонують і доставку – по місту, зокрема, у Голосіївському районі, де розташований ТРЦ.