До Київради подано проєкт звернення до Кабміну щодо забезпечення автофіксації правопорушень при паркуванні транспортних засобів. Міські депутати попросять уряд розширити повноваження міських інспекторів з паркування, додавши їм можливість застосовувати систему фіксації адмінправопорушень у сфері убезпечення дорожнього руху в автоматичному режимі. Це означає, що, якщо відповідь урядовців буде позитивною, то у Києві зростуть обсяги боротьби з “паркунами” – і, відповідно, тим, хто звик порушувати ПДР, доведеться сплачувати більше штрафів.
Відповідний проєкт рішення був поданий до Київради 28 лютого 2025 року. Його розробником є Департамент територіального контролю КМДА, відтак, з дуже великою ймовірністю депутати проголосують “за” проєкт. Крім очільника профільного Департаменту, Михайла Буділова, під ним вже стоять підписи заступників голови КМДА Петра Пантелеєва та Костянтина Усова. Останній, як писав Інформатор, претендує на створення Департаменту міської мобільності у КМДА під власним керівництвом, якому, нібито, мали б передати також функції з контролю паркування у Києві – щоправда, поки розмови про це на паузі.
Розробники проєкту зазначають, що у Києві зросла кількість транспортних засобів у власності населення, одним з наслідків чого є хаотичне й масове паркування. “Паркувальні” інспектори, пишуть автори, вже довели свою ефективність на вулицях міста, а відтак, є необхідність змінити законодавство, аби розширити їм повноваження, забезпечивши можливість самостійно фіксувати порушення у автоматичному режимі. Нині робити це можуть лише працівники правоохоронних органів, тож у Києві інспектори мають співпрацювати з патрульною поліцією, що, безумовно, ускладнює їхню роботу.
“Доцільно надати право застосовувати систему фіксації адмінправопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі також і інспекторам з паркування, що надасть можливість фіксувати порушення правил паркування, зокрема, неоплату вартості послуг з користування майданчиком для платного паркування транспортних засобів у автоматичному режимі”, – зазначено в проєкті рішення Київради.
У підсумку, пишуть автори, розширення прав “паркувальних” інспекторів дозволить суттєво збільшити кількість зафіксованих правопорушень та, відповідно, надходжень до місцевих бюджетів у вигляді штрафів “незалежно від кількості інспекторів з паркуваня”. А у своїх висновках вони спираються на досвід країн ЄС, Великобританії, США та Австралії.
“У Варшаві автоматична система фіксації порушень паркування дозволила суттєво підвищити ефективність контролю… кількість виявлених порушень зросла на 30%, надходження від штрафів збільшилися на 25%”, – зазначають у документі.
Крім того, у проєкті йдеться про встановлення адмінвідповідальності за паркування на тротуарах (сьогодні правила дозволяють це, за умови, що для проходу пішоходів залишається смуга шириною не менше за 2 метри) та на велосипедних смугах. Останнє порушення ще й обов’язково каратимуть, доставляючи автівки на спецмайданчики евакуатором.
Як у Києві поліпшили життя для ветеранів та військових, а Дептранс ігнорує транспортне моделювання
Нагадаємо, ще у листопаді 2024 року Інформатор писав про те, що військові та ветерани можуть паркуватися у Києві безоплатно. Відповідне рішення введено в дію за допомогою застосунку “Київ Цифровий”. Достатньо виконати послідовність нескладних дій – її також детально розписали у застосунку.
А в лютому ми розповідали, що за весь 2024 рік Департамент транспортної інфраструктури КМДА жодного разу не звернувся за послугами з транспортного моделювання, хоча це входить до його безпосередніх завдань. У столиці такі послуги надає Інститут генерального плану міста Києва, і його директор стверджує, що 90% свого фінансування установа отримує якраз від послуг, що надає приватним компаніям. Киянам, втім, від цього не легше – транспортне моделювання могло б хоч на трохи зменшити затори у місті.