Ще один клінч з Кличком: Тимур Ткаченко створює безбар’єрний маршрут у Києві

Очільник КМВА Тимур Ткаченко зробив другий крок у справі створення безбар’єрного маршруту у Києві. Ділянка, облаштована для потреб людей на колісних кріслах і милицях, бере початок біля військового шпиталя, а завершиться аж біля Центрального залізничного вокзалу й Майдана Незалежності. Сама ж тема безбар’єрності складає нову сюжетну лінію у суперечці між “військовою” й “цивільною” владами у столиці.

Облаштування першого повноцінного безбар’єрного маршрута у Києві Тимур Ткаченко почав з наради, про яку розповів у Facebook. Очільник КМВА зазначив, що ділянка буде реалізована в рамках “флагманського проєкту” від Мінрозвитку громад та територій. При цьому проєкт особливо важливий: ним опікується безпосередньо Перша леді, Олена Зеленська.

“Ми маємо не просто з’єднати точки на карті транспортом, або обладнати окремі зони з умовами для маломобільних груп населення – цього мало. Необхідно створити нову культуру безбар’єрності, де весь транспорт, заклади сфери послуг чи укриття адаптовані під потреби маломобільних людей”, – пояснив задум Ткаченко.

За словами очільника КМВА, головну роль у його проєкті відіграють райадміністрації. На них він “розписав” завдання провести комунікацію з підприємцями (бізнес на зазначеному проміжку має пристосувати свої заклади, простіше кажучи, самотужки створити умови для людей з обмеженими можливостями). Укрзалізниця ж облаштовуватиме територію в районі вокзалу.

Патрульна поліція має погодити зміни задля створення двох наземних переходів на маршруті: вже другий такий з’явиться на Хрещатику (щоправда, де саме – невідомо), і ще один – на бул. Тараса Шевченка в районі ст.м. “Університет”. Також вже отримав завдання Департамент транспорту КМДА – йому доручено “поліпшити умови перевезення” на дотичних до маршруту рейсах (ймовірно, йдеться про низькопідлогові автобуси й тролейбуси з можливістю опустити частину підлоги, аби прийняти у салон людину з обмеженими можливостями).

Власне, саму тему зі створенням безбар’єрного середовища ініціювали задовго до нинішніх ініціатив. Та активізація відбулася у січні 2025-го, коли Ткаченко доповів про свої задуми президентському подружжю. Днями медійно вигідну тему підхопив Віталій Кличко: міський голова презентував у Києві Мапу Доступності – себто, об’єкти, на які можуть легко потрапити містяни на тих-таки колісних кріслах чи милицях. Але Інформатор вже зробив “тест-драйв” цієї мапи: ми з’ясували, що продукт, м’яко кажучи, сирий, зроблений абияк – та й взагалі, схоже, існує лише для того, аби Кличко міг відзвітувати про бодай якусь доведену до ладу ініціативу з безбар’єрності.

Чим допомагає гроботерапія, і чому водії невдоволені новою організацією руху на Вокзальній площі

Нагадаємо, у жовтні Інформатор писав про те, що на київських маркетплейсах з’явилася просто навіжена послуга – “гроботерапія”. Її сенс полягає в тому, що клієнтам пропонують влаштувати їхні похорони задля того, щоб ті переглянули пріоритети й наново відчути смак до життя. Все взаправду: і домовина, й жалоба, і розпачливі промови від друзів та родичів, а у “повному” пакеті послуг буде ще й священник (звісно, актор), можуть і прикопати.

Також ми розповідали, що кардинальна зміна організації руху транспорту на Вокзальній площі у Києві наробила стільки галасу як на “місці події”, так і в соцмережах, скільки не вдавалося ще жодному з інфраструктурних нововведень останніх років. Розподілення транспортних потоків буквально “вичавило” з площі легкові авто: їх тепер буде значно складніше запаркувати, адже замість колишніх паркувальних місць тепер велодоріжки. Втім, це не єдина претензія до новаторів.

Джерело