Пройшли вже 500 метрів: що відбувається з ремонтом трамвайних колій на вул. Глибочицькій у Києві

У Києві триває ремонт на вулиці Глибочицькій, де вже замінили близько 500 метрів трамвайних колій. Інформатор вже розповідав про цей ремонт: він почався ще 1 лютого, і ведеться на відрізку вулиці довжиною у 1,75 км від Нижнього валу до вузла на перетині вул. Дмитрівської та Коперника. Роботи тут виконує служба колій КП “Київпастранс”, а обіцяють завершити все за півроку, щоб не вийшло такої ситуації, як з вул. Кирилівською, де заміна полотна дороги й колій тривала майже 2 роки.

Про хід ремонту розповів інфраструктурний оглядач Антон Сидоренко у відеоогляді. Він нагадав, що на вул. Глибочицькій також будуть замінювати колії, дорожнє покриття та зупинкові павільйони. Ймовірно, замінять також опори освітлення – вони на цьому відтинку вулиці також старі.

“На мій погляд, темпи непогані: за місяць встигли не тільки зняти старі рейки, шпали та щебневий баласт, а й замінити все на нове. Вже навіть розпочали демонтаж старих бордюрів”, – розповів оглядач.

На відміну від капремонту на вул. Кирилівській, що тривав майже 2 роки, на Глибочицькій просто перекладатимуть колії та асфальтне покриття. Фото: скріншоти з відеоогляду Антона Сидоренка

Заміну дорожнього покриття ще не почали. Ці роботи виконуватиме КП ШЕУ Шевченківського району, але вже після того, як будуть повністю замінені зношені трамвайні колії. Схема ж буде такою самою, як на вул. Кирилівській: спочатку ремонтуватимуть одну сторону Глибочицької, а потім – іншу. Зараз ремонт почали на ділянці у напрямку вул. Дмитрівської.

“Зразу хочу уточнити: це – не капітальний ремонт, тому великих змін та покращень ми тут не побачимо. Це стосується і “віденських” зупинок трамваїв, які тут можна було б зробити, і велодоріжок, і навіть озеленення. Все це при такому виді ремонту не передбачається”, – зауважив Сидоренко.

Вагон ХДМ-1 підвозить та насипає щебінь між рейками й обабіч них: йому вже 50 років, тож він міг працювати на Глибочицькій ще під час попереднього ремонту
Вагон ХДМ-1 підвозить та насипає щебінь між рейками й обабіч них: йому вже 50 років, тож він міг працювати на Глибочицькій ще під час попереднього ремонту. Фото: скріншоти з відеоогляду Антона Сидоренка

Оглядачу вдалося зафільмувати знаменитий вагон “ХДМ-1”, або “хопер дозатор моторний”. Це спецтехніка, основною задачею якої є перевезення й укладання щебню між трамвайними рейками та по боках. Вагону вже понад 50 років, проте він активно працює – зокрема, саме він виконував роботи на вул. Кирилівській, каже Сидоренко.

Працівників служби колій “Київпастрансу”, що вели активну роботу із демоктажу рейок і шпал, оглядач знайшов вже біля “Ультрамаркету” по Глибочицькій: це, каже Сидоренко, означає, що заміну колій у напрямку вул. Дмитрівської виконали на відрізку у 500 метрів. Неважко порахувати, що при таких темпах ремонт загалом займе трохи більше часу, ніж півроку, каже він, хіба що працівників стане більше, і темпи зростуть.

Роботи вже ведуться навпроти
Роботи вже ведуться навпроти “Ультрамаркету” на Глибочицькій, до “фінішу” лишилося приблизно 200 метрів. Фото: скріншоти з відеоогляду Антона Сидоренка

Але роботи тривають навіть у вихідні дні (огляд фільмувався у неділю, 2 березня – Ред.) Власне, сама ділянка ремонту завершується приблизно у 200м від цієї точки. Там же, біля “Ультрамаркету”, вже встановили й новий зупинковий павільйон. Це – звичайна “скляна” зупинка, які вже неодноразово встановлювалися у місті.

Як починався ремонт, і що за небезпечний трюк придумали у КП “Київпастранс” для водіїв трамваїв на Глибочицькій

Нагадаємо, 30 січня, за день до початку ремонту на Глибочицькій, Інформатор розповів про його особливості. Так, робітники планують перекладати зношені трамвайні колії на вул. Глибочицькій, що у Шевченківському районі міста. Ремонтуватимуть увесь проміжок від перетину вулиці з вул. Січових Стрільців на Лук’янівці до перетину з Нижнім Валом на Подолі. Це 3,5 км колій, а востаннє їх повну заміну робили понад 50 років тому.

А вже на початку ремонту ми зауважили, що КП “Київпастранс” через ремонт на Глибочицькій вдалося до непродуманого кроку, що наражає на небезпеку усіх учасників дорожнього руху. Справа в тому, що керівництво Подільського трамвайного депо вимагає від водіїв трамваїв спускатися з Лук’янівки до Контрактової площі заднім ходом. І самі водії, і транспортні експерти вважають, що зміни в організації руху небезпечно підвищують ризик повторення таких аварій, як влітку 2024-го, коли трамвай злетів заднім ходом з вулиці Глибочицької, спровокувавши десяток ДТП.

Джерело