Київське метро оголосило тендер на придбання 50 вагонів із наскрізним проходом

КП “Київський метрополітен” оголосило новий тендер на придбання десяти поїздів із наскрізними вагонами. Його проводитимуть на офіційному сайті Європейського банку реконструкції та розвитку, а закупівлю проводитимуть у форматі відкритих торгів із попередньою кваліфікацією. Потреба у вагонах виникла, зокрема, й через початок будівельних робіт на Виноградарі – коли лінію добудують, нею вже мають їздити новенькі потяги.

Про початок тендерних процедур повідомила пресслужба підприємства в середу, 5 березня 2025 року. Кінцевий термін подання пропозицій для першого етапу – травень 2025 року. А самий тендер, кажуть, проводитимуть на офіційному сайті ЄБРР. Умови тендеру передбачають придбання 10 п’ятивагонних поїздів із вільним проходом між вагонами.

Зазначимо, що нинішня спроба призбати такі вагони у київської підземки вже не перша. Ще у серпні 2023 року Крюківський вагонобудівний завод переміг у тендері на виконання контракту “Закупівля нових метропоїздів (включно із запасними частинами та витратними матеріалами, устаткуванням та інструментами для обслуговування, ремонту і супутніх послуг)” на суму 79,2 млн євро. Тоді у тендері взяли участь КВБЗ та чеська Skoda. Пропозиція Крюківського заводу була на 37% дешевшою.

Проте уже в листопаді того ж року метрополітен скасував своє рішення про закупівлю потягів КВБЗ. Справа в тому, що за контрактом постачальником ключового обладнання (системи управління, тягового обладнання тощо) мала бути іспанська компанія CAF. Але КВБЗ спробував змінити CAF на польську Medcom або японську Melco, пояснюючи це тим, що CAF відмовила у постачанні через завантаженість виробничих ліній.

Зміна постачальника означала б зміну “марок, моделей, типів запасних частин та самого обладнання”, що фактично переписувало істотні умови контракту, і ЄБРР, який фінансував проєкт, попередив, що може відмовити у кредитуванні. Тому столична підземка не погодилася на зміну постачальника і скасувала рішення про присудження контракту КВБЗ. Крюківський завод подав позов про скасування цього рішення метрополітену, але суд у його задоволенні відмовив.

Днями у КП “Київський метрополітен” розповіли: щодня на лінії виїжджають понад 450 вагонів. А інвентарний парк столичної підземки налічує значно більше – понад 830 вагонів. У 100 з них, пише видання Liga.net, найближчим часом збіжить термін експлуатації. Відтак, нові вагони метро потрібні місту.

Але це ще не все. До 50 вагонів за контрактом, що був скасований, передбачалися для забезпечення безперебійних перевезень пасажирів на дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції “Сирець” на житловий масив Виноградар. Її будівництво відновилося на початку листопада 2024 року після кількарічної перерви.

Як ремонтують вагони у Києві, і на якій зі станцій відкрили другий вихід

Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що у КП “Київський метрополітен” розповіли й показали, як проводять капремонт вагонів підземки. Процес клопіткий і трудомісткий: з рухомого складу не лише знімають обшивку стін, стель і підлоги, а й визначають, яке обладнання потребує заміни, і ремонтують конструкції. Найскладнішим же є ремонт тягових двигунів, колісних пар і рам візків.

Також ми розповідали, що від суботи, 1 березня, на станції метро “Теремки” відновив роботу один з вестибюлів, що був закритий ще від початку повномасштабного вторгнення Росії. Йдеться про вестибюль №1, що веде зі станції у напрямку ТРЦ “Магелан”. Зазначимо, ще навесні 2024 року непрацюючий вестибюль перебував у жалюгідному стані, що помітив Інформатор – втім, пізніше його таки привели до ладу.

Джерело