Заробив – і на лікарняний: скільки та як треба працювати водіям громадського транспорту у Києві, аби отримати гідну зарплату

В умовах гострого дефіциту кадрів у транспортній інфраструктурі Києва в КП “Київпастранс” майбутнім водіям автобусів, тролейбусів та трамваїв обіцяють “красиву” зарплату. Аби стимулювати киян долучитися до роботи у громадському транспорті столиці, підприємство анонсує можливість заробляти після навчання від 39 до 54 тис грн на місяць. Втім, трохи “не домовляє”, скільки потрібно працювати для отримання таких грошей, та яка безліч факторів впливає на остаточну суму.

Привабливі зарплати були озвучені під час ярмарку вакансій, який наприкінці зими проводили підприємства транспортної сфери столиці. Сподіваючись залучити до своєї команди нових фахівців, вони пропонують водіям трамваїв після тримісячного навчання 39 тис грн, водіям тролейбусів – 46 тис грн, автобусів – 54 тис грн. Проте ці цифри викликали здивування серед тих, хто вже кожного ранку сідає за кермо громадського транспорту Києва – його водії висловили на Facebook-сторінці “Київської транспортної спільноти”.

Головне “уточнення” стосується, по-перше, того, чи це суми до сплати податків або після, тобто, це “чиста” зарплата чи так звана “брудна”. По-друге, за яких умов її можна отримати, а їх, як виявляється, чимало – від класу кваліфікації водія до типу рухомого складу, на якому він працює. Важливе значення має й те, чи готовий фахівець до понаднормової роботи – якщо ні, то про 40 тис грн на місяць можна відразу й не мріяти.

У коментарях транспортні експерти та самі водії наводять приклади, які свідчать про те, що анонсовану зарплату можуть отримувати хіба що майже роботи – з високою кваліфікацією, досвідом та невтомністю. Враховуючи, що зупинку транспорту під час тривог враховують як простій, водій тролейбуса першого класу, працюючи практично без вихідних, тобто, маючи лише кілька вихідних на місяць, а в деякі дні – й по дві зміни, заробляє “чистими” 37 тис грн. Або ж можна не брати вихідні, ось свіжий приклад: водій тролейбуса 1-го класу мав у лютому один вихідний, відпрацював 27 робочих днів і отримав ті самі 47 тис грн.

Як зазначають водії, такий режим роботи часто призводить до того, що після таких заробітків люди вимушені місяць відновлюватися на лікарняному. І треба враховувати, що “дотягнутися” до цього рівня зарплат можуть лише ті, хто вже має І клас, а не ІІІ-й, який отримуєш після навчання. Для прикладу: водій тролейбуса ІІІ-го класу, який працює 6 днів на тиждень, заробляє 20 тис грн, і ця закономірність стосується не тільки тих, хто керує тролейбусами.

“Брехня за такі зарплати! В АП 6 зарплата водія від 14 тисяч! А якщо без вихідних та цілодобово, може, й буде 35 тисяч. Але потрібно підвищення кваліфікації, що дається не відразу”, – зазначила у коментарях одна з дописувачок. 

Тож, виходить, що у Київпастрансі дещо лукавлять, обіцяючи новачкам від 39 до 54 тис грн після тримісячного навчання, яке, за повідомленням видання “Хмарочос”, є безкоштовним і навіть передбачає отримання стипендії. За інформацією водіїв, після нього ті, хто сів за кермо тролейбуса, отримують 20 тис грн, а якщо працювати понаднормово – до 30 тис грн.

Але не лише години понад норми та класність водія впливають на остаточну суму. До речі, той самий І-й клас можна отримати зовсім не швидко: підвищити свій рівень до ІІ класу водії тролейбусів мають можливість, пропрацювавши 1 рік, водії трамваїв – 2 роки. І ще за 2-3 роки роботи є шанс стати фахівцем І-го класу, але це вже за власний кошт, у вільний від роботи час та за умови відсутності порушень.

Впливає на зарплату і тип рухомого складу, і складність маршруту – наприклад, вища зарплата у тих, хто їздить на рухомому складі більшої місткості. Тож, на тролейбусах-”гармошках” водії отримують приблизно на 20% більше. Щодо маршруту, за його складність теж доплачують близько 20% – це стосується ділянок з крутими схилами, мостами і залізничними переїздами, довгих маршрутів та таких, що пролягають завантаженими дорогами.

Тож, у реальному житті, а не на ярмарку вакансій, водії громадського транспорту бачать щомісячно дещо інші цифри. Як повідомляє “Хмарочос”, водії тролейбусів ІІІ класу, без урахування інших доплат, заробляють близько 20 тис грн, фахівці І класу – 32 тис грн. У тих, хто працює в трамваях, середньомісячна зарплата становить 30 тис. грн. А більш за всіх заробляють водії автобусів, але лише за рахунок величезної кількості понаднормової роботи, а не тарифної ставки. Наразі у Києві майже всі водії працюють без вихідних і по півтори чи дві зміни на день – і саме це дає можливість заробляти і по 50 тис грн, і більше.

Як Київ страждає від проблем з транспортом, і що вирішує робоча група КМВА

Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що робоча група, створена головою “військової” адміністрації Києва Тимуром Ткаченком задля напрацювання нового алгоритму дій водіїв громадського транспорту столиці під час повітряних тривог, вже вийшла з конкретними ідеями. Одна з них – запропонувати водіям самостійно вирішувати, чи бажають вони слідувати в укриття, щойно була оголошена повітряна тривога. Ще однією новацією може бути підвищений чи “понижений” рівень тривоги – скажімо, під час тренувальних польотів ворожої авіації рух точно спиняти не будуть.

А поки що місто страждає від проблем із транспортом під час повітряних тривог. Так, 25 лютого у Києві утворилися великі черги на вхід до деяких станцій метро, розташованих на “червоній” та “зеленій” лініях. Місця для пасажирів на платформах не вистачало, і на деяких станціях довелося навіть регламентувати вхід пасажирів. Паралельно таксисти почали працювати по просто “космічним” тарифам.

Джерело