Жінка помітила, що з її рахунку почали зникати кошти. ПриватБанк не надсилав ніяких повідомлень або дзвінків. Тож вона вимагає повернути 365 684 гривень. Про це йдеться у рішенні Печерського районного суду Києва, опублікованому 21 жовтня 2024 року.
09.12.2022 року без відома жінки почали списуватись кошти. Жодних повідомлень або дзвінків від ПриватБанку не зафіксовано, тобто ніяких підтверджень чи інших заходів ідентифікації особи-власника рахунку не було. Загальна сума списаних коштів складає 10 тисяч доларів, гривневий еквівалент якої станом на 09.12.2022 року становить – 365 684 гривень.
Одразу після виявлення списання коштів жінка зателефонувала до АТ КБ «ПриватБанк» з претензією щодо зникнення грошей, на що їй відповіли, що їй направлялись підтвердження і дані операції списання коштів є законними. На її запевнення, що жодної ідентифікації платежів, або направлення повідомлень не було, однак банк все одно відмовив у перевірці можливої шахрайської діяльності, яка могла бути безпосередньо реалізована працівниками банку, та відповіли, що надати усю необхідну інформацію та розглянути дану проблему вони зможуть лише після відкриття кримінального провадження. Вона користується телефоном марки iPhone 12 mini Відповідно до відомостей додатка інтернет-банкінгу «Приват-24» зазначений телефон зареєстрований за нею. Під час користування мобільним додатком «Приват-24» вона завжди використовувала мобільний телефон iPhone 12 mini, що підтверджується інформацією з виписки по рахунку, наданої відповідачем у поясненнях від 12.06.2023 року.
“09.12.2022 року під час незаконних списань коштів з її карти, вхід до мобільного додатку «Приват-24» здійснювався з телефону марки «Samsung SM-G9880» та зі сторонніх ІР-адрес. Це в тому числі підтверджено відповідачем у поясненнях від 12.06.2023 року, де вказано, що згідно логінів входів у «Приват-24» виявлено нетипові входи. Однак, попри виявлені нетипові входи, банк не вчинив жодних дій по убезпеченню грошей клієнта від незаконних переказів (списання), не було вжито превентивних заходів щодо блокування або зупинення підозрілих операцій по її картці”, – вказується у матеріалах справи.
Яким було рішення суду?
Суд задовольнив позов жінки. З акціонерного товариства комерційний банк «ПриватБанк» на її користь стягнуть 10 тисяч доларів неналежного переказу, що у гривневому еквіваленті, станом на 09.12.2022 року ставить 365 684 гривень, пеню за 39 днів прострочення банком виплати неналежного переказу у розмірі 15 678 гривень, а також моральну шкоду у розмірі 50 тисяч гривень.
“Як видно з матеріалів справи, в результаті шахрайських дій невстановлених осіб дотичних до роботи банківської системи АТ КБ «ПриватБанк», бездіяльності банку, позивачка зазнала душевних страждань у зв`язку з втратою значної суми коштів, неможливістю їх використання в іншій країні (Польщі), фактичного залишення без засобів до існування з дитиною в чужій країні. Суд вважає доведеними обставини, викладені у позові, а докази надані в процесі розгляду справи обґрунтованими. В цьому випадку існує, як сам факт спричинення шкоди, так і протиправність дій заподіювача шкоди і його вина, причинний зв`язок між протиправною дією та негативними наслідками для позивача”, – наголосив суд.