На вулиці Києва може повернутися історичний ретро-трамвай – синій вагон з номером 1892 передали на відновлення до Дарницького депо. І є надія, що столиця нарешті не відставатиме від інших міст та отримає власний працюючий ретро-трамвай після більше ніж 10-річної перерви. Наразі у цехах Дарницького депо вже почалася реконструкція ексклюзивного транспорту.
Про це на своїй сторінці у Facebook повідомила “Київська транспортна спільнота”. Понад 10 років вагон із номером 1892, а це рік запуску першого київського трамвая, простояв у Куренівському депо. Аж поки у березні 2025-го тут не визнали брак фахівців для проведення відновлювальних робіт та не передали трамвай до Дарницього депо.
Свою історію синій вагон веде з 1907 року, коли він був трамваєм “Sanok type 100” та їздив Львовом. У 1980-х його подарували Києву в якості історичного експонату, і в 1988 році фахівці Київського заводу електротранспорту дали йому другий шанс на життя. Ретро-трамвай, що відмінно працював, був зібраний з візка, корпусу та агрегатів старого львівського трамвая, у нього була стара справжня рама, двигуни, контролер, змінили хіба що форму кузова на зразок перших електричних трамваїв Києва.
Як зазначають у КТС, вагон 1892 мав шалену популярність у киян, у 2006 році був відремонтований за рахунок любителів транспорту й працював до 2012-го. Наразі транспортні експерти сподіваються, що ретро-трамвай не спіткає доля старовинного вагону типу 2М з бортовим номером 919, що майже 30 років стояв на постаменті біля Подільського трамвайного депо. У 2015-му в Київпастрансі обіцяли, що він стане екскурсійним ретро-трамваєм, після реставрації в Історичному експозиційно-реставраційному центрі. Втім, у 2017-му з’явилася інформація, що історичний вагон порізали на металобрухт, тож, жодного працюючого трамвайного раритету в Києві немає.
Як виглядає остання “жива” Škoda 9Tr22 на ім’я “Аврора” і які рекорди ставлять київські трамваї
Нагадаємо, днями Інформатор розповідав про те, що у мережі показали останній “живий” екземпляр тролейбуса Škoda 9Tr22, що експлуатується у Києві. Машина, якій вже майже півсторіччя, з початку дев’яностих років буксирує інші тролейбуси територією Куренівського депо. Раніше вона працювала на маршруті №2, і красувалася в жовто-блакитній “лівреї”, а нині – пережила усіх інших “братів”, що пішли на металобрухт.
Також ми писали про рекорд київського трамвая К-1М8, що був розроблений підприємством “Татра-Юг”. Він штовхав перед собою одразу два інші трамваї – KT3-UA “Кобра” та звичайний Tatra T3. Загальна вага рухомого складу, що штовхав трамвай, склав 53 тони. Це рекорд для Києва, і не лише для столиці, – де-факто зчеплений трамвай штовхав чотири інших вагони.