У компанії-постачальнику електроенергії Yasno, що входить до групи ДТЕК, пояснили киянам, чому та коли сума у платіжках за світло може змінюватися. Насамперед це стосується тих, хто не дотримуються строків вчасної передачі показань, тобто, у встановлені терміни. Також остаточна сума в рахунках може змінюватися у разі передачі некоректних показань – при цьому правда буде завжди на боці постачальника електроенергії.
Про такі випадки та алгоритм дій для наведення ладу в розрахунках компанія Yasnо повідомила на своєму офіційному сайті. Головне, що мають пам’ятати кияни – на суму в рахунку впливає час передачі показань. Якщо вони внесені за два дні до кінця місяця або у перші три дні наступного, платіжка формується лише за фактично використану електроенергію, і жодних змін у сумі до сплати за спожите світло бути не може.
Остаточна сума може змінюватися, якщо показання були надані невчасно, або ж клієнт взагалі забув про них, або вони виявилися некоректними. У таких випадках потрібно робити перерахунки, аби суми до сплат були об’єктивними. Це може потребувати участі споживачів у процесі коригування, а може відбуватися й автоматично.
Якщо показники не надані у встановлені терміни або не надані взагалі, нарахування відбуваються за середньодобовим споживанням. Звісно, сума у рахунку буде відрізнятись від суми за фактично спожиту електроенергію. Виправити це миттєво не вийде – перерахунок здійснюється лише у наступному місяці за умови, що споживач передав показання.
“Аби отримати перерахунок, необхідно звернутись до оператора системи розподілу, надати фото лічильника у період передачі показань. Оператор системи розподілу перерахує обсяг спожитої електроенергії та надасть постачальнику у наступному місяці фактичний обсяг за кожен період, який був розрахований по середньому. Відповідно, і в наступному місяці, в рахунку від YASNO ви побачите вже скориговану суму до сплати – вона і буде остаточною”, – пояснюють у компанії-постачальнику.
Щодо некоректної передачі показань, йдеться про такі, що відрізняються від реальних, тобто є аномально більшими чи меншими, ніж були передані чи розраховані по середньому. У випадку, коли це було зафіксовано оператором системи розподілу під час контрольного зйому показань, фактичними будуть вважатися саме ті, які зафіксував фахівець ОСР. Але для перерахунку споживачам нічого не потрібно робити – перерахований обсяг оператор системи розподілу передасть постачальнику, який здійснить перерахунок та виставить коректну суму до сплати в рахунку у наступному місяці.
Новий чат-бот і YASNO Mobile: як швидко комунікувати з надавачем послуг і передавати показання
Нагадаємо, про те, що киянам максимально спростили умови для передачі показань будь-яких лічильників, Інформатор повідомив 20 лютого 2025 року. Йдеться не тільки про світло, об’єми споживання якого можна надавати у мобільному застосунку, а й про воду, опалення та газ. При цьому все в одному місці, у кілька кліків та у будь-який час доби.
Також ми розповідали про те, що компанія YASNO запустила новий мобільний застосунок, який доступний лише мешканцям Києва та малому і середньому бізнесу з усієї України. Він дозволяє споживачам у будь-яку мить отримати доступ до функціоналу Особистого кабінету та вирішити більшість питань, пов’язаних з електропостачанням. За допомогою YASNO Mobile швидко передати показання, оплатити рахунок або переглянути споживання за попередні місяці.