Південний міст у Києві, який лише в середині березня був відкритий для руху з лівого на правий берег, знову частково “зачиняється”. З 28 березня до 1 серпня триватиме черговий ремонт, через який обмежуватимуть рух спочатку на лівій смузі, потім – на правій.
Кияни, які лише кілька тижнів тому зітхнули з полегшенням і нарешті поїхали, не розуміють, чим комунальники займалися впродовж трьох років, коли Південний був закритий для руху громадського та приватного транспорту. Проте у “Київавтодорі” запевняють, що не сиділи, склавши рук, просто міст поки приречений на нескінченний ремонт.
Про технічний стан Південного моста і специфіку ремонтних робіт на ньому в інтерв’ю “Вечірньому Києву” повідомив генеральний директор КК “Київавтодор” Олександр Федоренко. За його словами, весь час, поки рух був обмежений, міст ремонтувався. Але привести його до ладу раз і назавжди, або хоча б на кілька років, неможливо з різних причин.
По-перше, це інтенсивність руху, на яку споруда не була розрахована при будівництві – нині вона складає 80-100 тисяч автомобілів на добу. По-друге, навантаження від великогабаритного транспорту, яке міст “не вивозить”, і яке псує його технічний стан.
«І тому, коли ми ремонтуємо мости, бачимо, що сьогодні технічний стан балок прогонової будови має дуже великі дефекти. Це і корозія арматури, це і дуже велике кородування бетону, це і відшарування, затікання води, і утворення сталактитів, і так далі. Наголошу, ці балки прогонової будови були розраховані на навантаження, яке існувало 30-40-50 років тому”, – зазначив очільник Київавтодору.
Ще одна проблема, яку не можуть подолати поточні ремонти – це недостатня товщина ортотропної металевої плити, яка не витримує тих самих навантажень. Наразі, за словами Федоренка, вона має бути вдвічі товща, але це потребує масштабної реконструкції, яка, зі свого боку, потребує відповідного фінансування. Втім, у Києві достатньо мостів у значно гіршому стані, куди спрямовуються гроші й сили, а Південному мосту поки залишаються вічні поточні ремонти.
“Заважає” капітальному відновленню й розмір споруди, яка має протяжність 1256 метрів та два проїзди. Тож, ймовірно, ремонт, що стартує 28 березня – не останній. Наразі з лівого на правий берег ремонтуватимуть залізобетонну плиту проїжджої частини із влаштуванням нового гідроізоляційного шару та асфальтобетонного покриття, а у зворотному напрямку продовжать ремонтувати тротуар.
Скільки триватимуть транспортні незручності, та які рішення пропонують самі кияни
Нагадаємо, нещодавно Інформатор писав про те, що кияни стикнулися з транспортними незручностями через ремонт шляхопроводу поряд зі ст.м. “Дарниця” у Дніпровському районі міста. Відтак, вони звернулися до міської влади з проханням облаштувати додатковий переїзд через залізничну лінію в районі ст.м. “Лівобережна”. Зробити його пропонують між бульваром Верховної Ради та вул. Євгена Сверстюка неподалік.
Також ми писали, що тимчасові незручності біля станції метро “Дарниця” доведеться терпіти до кінця осені. На період реконструкції шляхопроводу, яка розпочалася 8 лютого, рух автотранспорту здійснюватиметься тут за тимчасовою схемою. І поки триватиме ремонт, поетапно впроваджуватимуть зміни в русі окремих маршрутів.