Сподівання на те, що на дорогах Києва з’являться так звані “берлінські подушки” для уповільнення руху автівок, схоже, не виправдалися. У столиці продовжують ставити застарілі та фактично заборонені перешкоди у вигляді “лежачих поліцейських”, і налаштовані на те, щоб робити їх не гумовими, а бетонованими. Наразі експериментальна “берлінська подушка” у Києві одна, інших не передбачається.
Таку інформацію активісти ГО “Пасажири Києва” отримали від підпорядкованих Київавтодору шляхово-експлуатаційних управління (ШЕУ), а також від КП Центр організації дорожнього руху (ЦОДР). Вони зазначають, що ще у 2023 році пропонували місту перейти на “берлінські подушки” і навіть встановили одну для тесту, але далі справа не пішла. Тепер виявляється, що у 2025 році Київ взагалі не планує їх ставити, хоча “лежачі поліцейські” ставити не можна – вони відсутні в ДСТУ, отже, їх нове встановлення заборонене, наголошують у “Пасажирах Києва”. Втім, комунальники все одно їх ліплять, наприклад, нещодавно поклали на Русанівській набережній.
У той же час “берлінські подушки” безпечніші, машини їх переїжджають краще, а громадський транспорт з велосипедами не псуються. Активісти дивуються, чому Київ не бере приклад з інших міст України, де вони вже є, і відстає у сфері впровадження сучасних засобів безпеки на дорогах. До речі, того ж 2023 року в столиці збиралися встановити “подушки” як експеримент мінімум на п’яти вулицях.
Після кількох обговорень на Майстерні міста Департамент транспорту та ЦОДР запропонували встановити декілька таких елементів у режимі тестової експлуатації за рахунок виробників . Але далі планів справа не пішла: відомо лише про одну таку подушку на Дарниці, яка з’явилася у листопаді 2023-го. Тож, результати цього експеримента нічим не закінчилися.
Натомість столичні шляховики схиляються до того, що гумових “поліцейських” потрібно міняти на асфальтобетонні перешкоди – вони, мовляв, жорсткіше і довше служать – те, що це шкідливіше для автомобілів, нікого, звичайно, не хвилює. Начальник служби розвитку організації дорожнього руху КП “Центр організації дорожнього руху” Богдан Тимченко нагололошував: те, що в народі називається “лежачий поліцейський”, є не надто надійною конструкцією – принаймні, у сенсі довговічності.
Тому були розроблені нові стандарти, за якими ці пристрої тепер виготовляються не з гуми, а з асфальтобетону. Пагорби із такого матеріалу є більш ефективним і довговічним варіантом для зниження швидкості автівок, зазначив Тимченко. Поки ця практика не надто поширена у Києві, проте її планують розвивати, а асфальтобетон стане стандартом для дорожніх пагорбів.
Чим “подушка” краща за “поліцейського”
“Берлінська подушка”, як випливає з назви, була придумана в столиці Німеччини і є більш досконалим різновидом перешкоди, відомої як “лежачий поліцейський”. Це штучна нерівність, яка розташована посеред проїжджої частини. На відміну від “поліцейського”, берлінська подушка не займає всю ширину дороги.
Ширина її є такою, що приватні авто змушені пригальмовувати і виїжджати на підвищення однією стороною. Але спецтехніка та автобуси, що мають ширшу колісну базу, пропускають цю нерівність між колесами, і це не впливає на їхній рух. Також без зупинки подушку можуть об’їжджати люди на велосипедах, самокатах, моноколесах тощо.
В Україні берлінськи подушки почали використовувати у 2021 році, першим містом, яке запровадило цю практику, стала Одеса. Зараз вони вже встановлені у Львові, Івано-Франківську, Дніпрі, Чернівцях, Вінниці, Василькові та на курорті Буковель. За словами місцевої влади, після їхнього встановлення кількість ДТП на ділянках зменшилась, а технічне обслуговування не викликає труднощів.
У Києві невдовзі почнуть ремонт ще одного великого автомобільного мосту
Як повідомляв Інформатор, йдеться про споруду, що веде через річку Десенка (притока Дніпра) на Троєщину з Труханового острова. КП “Київавтошляхміст” вже провело тендер на проведення протиаварійного капітального ремонту, а триватиме він до кінця 2026 року. Роботи вестиме турецький будівельник, компанія Онур, а їхня вартість складе майже 200 млн грн.
Ремонтуватимуть не просто автомобільний міст, а один з найважливіших у столиці – і критичний для Деснянського й Дніпровського районів, бо йдеться про частину Північного мостового переходу. Це 25-метровий міст, що з’єднує Троєщину з Трухановим островом, він безпосередньо пов’язаний із вантовим (колишнім “Московським”) мостом через Дніпро, що сполучає райони з правобережжям столиці.
Також ми розповідали, що у Києві ремонтуватимуть місток на Трухановому острові. Тендер на проведення робіт на споруді завершив “Київавтошляхміст”, і вони стануть бюджету міста у 27 млн грн. Йдеться про заміну “несних конструкцій”, проте не головного, пішоходного, що веде через Дніпро, а маленького автомобільного мосту над дренажним каналом.