Будівництві метро на Виноградар: у киян буде більше незручностей, ніж очікувалося

У Києві триває активне будівництво метро на житловий масив Виноградар, яке має стати продовженням Сирецько-Печерської лінії столичного метрополітену. Одночасно зростає і кількість “побічних ефектів”, які завдадуть незручностей мешканцям столиці. На багатьох ділянках виникла потреба перенести водопровід, каналізацію, електромережі та газові комунікації.

Про це розповів транспортний експерт Олег Васильєв на YouTube-каналі “Залізні магістралі”. За його словами, на спорудженні нових ділянок “зеленої” лінії, де тунелі прокладаються відкритим способом, кипить робота. Копають котловани для двох майбутніх станцій, через це обмежується рух навколишніми вулицями. 

Експерт пояснив, що за проєктом кінцева станція “Варшавська” буде розташовуватися частково на перехресті з вулицею Межовою та проспектом Європейського Союзу, тому виникла необхідність підготовки котловану та перенесення комунікацій. Відповідно, на цій локації проїзд транспорту закриють, а будівельні роботи триватимуть до 5 квітня 2026 року. У столичній адміністрації, зокрема, повідомили що проспект ЄС закриють для транспорту на ділянці від проспекту Свободи до проспекту Василя Порика. 

За даними Васильєва, будівельники активно працюють на інших ділянках. Компанія “Автострада”, підрядник будівництва, у нещодавньому звіті зазначила, що по вулиці Межовій збудовано майже 200 м двоярусних тунелів. Біля котловану, де будуються оборотні тупики станції “Варшавська”, підсилюється фундамент житлового будинку, що розташований поруч. Експерт додав, що для прокладання підземного тунелю на великій глибині між станціями “Сирець” та “Мостицька” розробляється ґрунт оправи 42-метрової демонтажної шахти – вона необхідна для підйому тонелопрохідного щита на поверхню. 

На всіх будівельних дільницях здійснюється перенесення інженерних мереж, зокрема, перенесення системи водопостачання та водовідведення, включаючи каналізаційні мережі. Проводяться роботи з перенесення газових мереж середнього та низького тиску, переміщення кабельної електромережі та тепломереж. 

Необхідність перерити вулиці та перекласти каналізаційні та газові комунікації знаменує вихід незручностей для киян через прокладання метро на Виноградар на новий рівень. Раніше було відомо лише про роботи з перенесення надземних високовольтних ліній електропередач на перетині вулиці Межової та проспекту Правди, де буде побудований станційний комплекс “Проспект Правди”.

Також Васильєв зазначив, ще на старті робіт компанія Автострада заявила, що виконує замовлення з будівництва метро за власні обігові кошти і без авансів. Загальна сума інвестицій в цей проэкт оцінюється понад 50 млн доларів. Між тим, на сторінці тендеру на сайті Prozoro, де повинні з’являтися поточні дії фінансового плану, досі немає жодних розрахунків з боку КМДА. Тобто “Автострада”, по факту, зараз будує нову лінію метро у борг, підкреслює експерт.

На будівництві метро на Виноградар буде створено перший в Україні двоповерховий тунель

Нагадаємо, Інформатор повідомляв, що на одному з майданчиків вперше в Україні будується дворівневий тунель. Це нестандартне рішення викликано тим, що будівництво триває в щільній забудові. Через відсутність простору неможливо будувати в класичному стилі, тобто, паралельно два тунелі в одній площині. Тому на початку вони будуються, як зазвичай, і йдуть паралельно один одному, а потім сходяться та виходять на другий рівень.

Також в грудні 2024 року Інформатор писав про те, що у КМДА вже не так впевнені у тому, що метро на Виноградар поїде за 2,5 роки. З’ясувалося, що міській владі таки бракує тих-таки 14 млрд грн. А очільник Департаменту транспортної інфрастрктури Руслан Кандибор зробив заяву про те, що добудова “залежатиме від фінансування”.

Джерело