В YASNO нагадали киянам, що робити, аби не отримувати середні нарахування за електрику

ДТЕК “Київські електромережі” та постачальник електроенергії YASNO чекають на киян для передачі показників лічильника до 3 листопада включно. Звісно, багато хто робить це пізніше, або раніше, а згодом не може зрозуміти, що “намалювали” у платіжках та звідки взялися ці суми. Тому наприкінці кожного місяця киянам нагадують надати свої показники саме в розрахункові дати, аби потім не отримувати незрозуміле “середнє” нарахування.

Про це пресслужба компанії YASNO повідомила у Facebook  30 жовтня 2024 року. Судячи з питань, які залишають під цим дописом кияни, багато хто не розуміє, як розраховуються ці “середні” платіжки за електроенергію. Ба більше, споживачі впевнені, що надавач послуг “вписує свої дані”, що завжди не на користь клієнтів, яким через це доводиться переплачувати та робити перерахунки.

У компанії пояснюють: надавати показання не потрібно лише тоді, коли лічильник робить це автоматично. В усіх інших випадках краще передавати їх у розрахункову дата – за 2 дні до кінця місяця та у перші 3 дні нового місяця. І тод рахунки будуть точними й актуальними, а сплачувати доведеться лише за фактично спожиту електроенергію.

“Якщо ви раптом не встигнете це зробити у розрахункову дату, оператор системи розподілу (ОСР) проведе нарахування обсягів за середньодобовим споживанням. І відповідно до цих обсягів ви отримаєте рахунок. Якщо ви захочете зробити перерахунок, то вам потрібно буде звернутись до свого ОСР та надати йому фактичні дані лічильника. І в разі перерахунку оновлені дані ви побачите вже у наступній платіжці”, – повідомляють в YASNO.

Як здійснюється “середнє” нарахування за електроенергію?

Якщо оператор системи розподілу не має ваших показників, він робить розрахунок за середньодобовим споживанням. Як це відбувається:

  • береться обсяг споживання у аналогічний період, але за минулий рік та ділиться на кількість днів у місяці;
  • отримана цифра помножується на кількість днів, у яких обсяг невідомий. Наприклад, клієнт подав показання 15 жовтня. Оператор системи розподілу знає, скільки спожито за 15 днів, а по решті 16 днів жовтня – з 16 по 31 жовтня – показань не має. Тож, у такому випадку помножується на 16;
  • цей результат множать на коефіцієнт приросту/зниження споживання електроенергії, який постійно змінюється;
  • – обсяг, який подав клієнт, плюсується із обсягом, розрахованим по середньому, і передається постачальнику електроенергії;
  • – постачальник електроенергії множить цей обсяг на тариф – і виходить сума до сплати.

Відтак, аби не вплутуватися в цю складну операцію, а сплачувати лише за ті кіловати, що насправді були витрачені, краще подавати показання вчасно. Вони, до речі, приймаються у вихідні та державні свята. Зробити це кияни можуть різними способами: за допомогою мобільного застосунку , на сайті компанії YASNO  або в особистому кабінеті.

У Києві копанія YASNO запровадила для споживачів новий мобільний застосунок

Як розповідав Інформатор, YASNO запустив новий мобільний застосунок, який наразі доступний лише мешканцям Києва та малому і середньому бізнесу з усієї України.  Він дозволяє споживачам у будь-яку мить отримати доступ до функціоналу Особистого кабінету та вирішити більшість питань, пов’язаних з електропостачанням. За допомогою YASNO Mobile можна швидко передати показання, оплатити рахунок або переглянути споживання за попередні місяці.

Також ми розповідали, що компанія “ДТЕК Київські регіональні електромережі” реалізує пілотний проєкт цифрового двійника електромереж. Це віртуальна копія реальних мереж у спеціалізованому програмному забезпеченні, яка моделює роботу мережі, розподіл навантаження та допомагає прогнозувати аварії. Станом на 9 жовтня 2024 року на Ірпінсько-Бучанській ділянці вже оцифровано понад 3 тисячі км ліній та майже півтори тисячі енергооб’єктів.

Джерело