У Києві відкрили новий наземний перехід на перетині центральних вулиць, Хрещатика й Прорізної, біля станції метро “Хрещатик”. Він дублює підземний перехід, що розташований там же віддавна. Поряд встановлений світлофор з детекторами транспорту.
Про відкриття нового наземного переходу повідомили у Департаменті транспортної інфраструктури КМДА. Це – той самий об’єкт, про який просив місто очільник військової адміністрації Тимур Ткаченко ще на початку квітня 2025 року. Перехід облаштували праворуч від вул. Прорізної біля станції метро “Хрещатик”, він дублює підземний перехід.
“На переході замінили старе обладнання: контролер, транспортні та пішохідні світлофори. Встановили нові сенсорні кнопки виклику зеленого сигналу зі звуковим супроводом. Для людей з інвалідністю, осіб старшого віку, батьків із дитячими візочками понизили бортовий камінь, нанесли розмітку, встановили тактильну плитку”, – додали у Департаменті транспортної інфраструктури.
Також комунальники повідомляють, що світлофор, встановлений на переході, працює у адаптивному режимі: на всіх напрямках встановлені детектори транспорту, які дозволяють оптимізувати режими світлофорного регулювання та зменшити непродуктивні затримки. Виклик зеленого сигналу для пішоходів здійснюється за допомогою сенсорних кнопок у міжпікові години.
Зауважимо, що наземний перехід через Хрещатик у цьому місці був облаштований ще за часів Російської імперії. Але з розвитком автомобільного транспорту Київ прийняв концепцію створення підземних та надземних переходів – у підсумку Хрещатик був визнаний однією з магістральних міських вулиць, а пішоходів “загнали” під землю. Перехід же через вулицю в районі Прорізної – це ще й історичне місце: у романі “Дванадцять стільців” Ільфа й Петрова герой Михайло Паніковський вихвалявся перед “колегою”, Шурою Балагановим, що працював кишеньковим злодієм саме на розі Хрещатика й Прорізної.
“Раніше я платив городовому на розі Хрещатика і Прорізної п’ять карбованців щомісяця, і мене ніхто не чіпав. Городовий навіть стежив, щоб мене не кривдили. Путня була людина! Прізвище в нього було Небаба, Семен Васильович. Я його недавно зустрів. Він тепер музичний критик”, – переповідав Паніковський епізоди зі своєї “біографії”.
Від задуму до реалізації – трохи більше за місяць: усі перипетії створення переходу
Нагадаємо, голова КМВА Тимур Ткаченко пообіцяв, що створить наземний перехід на розі Хрещатика й Прорізної 1 квітня 2025-го. Він зауважив, що об’єкт відкриють у рамках створення повністю безбар’єрного маршруту від Головного військового клінічного шпиталя до Центрального залізничного вокзалу.
Вже за тиждень Ткаченко поскаржився, що його ідею про відновлення наземного переходу на Хрещатику у Києві саботують міські посадовці, нібито, за “прямою вказівкою” Віталія Кличка. Очільник КМВА називав прізвища директора Департаменту транспортної інфраструктури Руслана Кандибора та його заступника Валентина Кульбако, які нібито не давали згоди на облаштування переходу.
Втім, наприкінці квітня стало відомо, що перехід на Хрещатику все ж буде. Саме тоді й стартували роботи з його облаштування – відтак, на усі роботи пішло трохи більше за тиждень.