Чоловік не отримав рекомендований лист від ТЦК вчасно, йому загрожує 17 тисяч гривень штрафу – Укрпошта дала поради, як діяти

Чоловік отримав штраф у розмірі 17 тисяч гривень. Виявилось, що листоноша вчасно не проінформувала його про рекомендований лист від ТЦК. Відповідний коментар клієнт залишив 5 травня під публікацією компанії.

Він звертався до Укрпошти, де йому повідомили, що листоноша залишала повідомлення. Однак, де саме, не вказали.  

“Укрпошта ви так гарно про себе розповідаєте. А в інтерв’ю Ігор Смілянський, теж чудово розповідає про Укрпошту. По факту не все так добре. Особливо з повідомленнями про рекомендовані листи від ТЦК, які не доходять до адресатів. В моєму випадку, я не отримав цього повідомлення взагалі ні в поштову скриньку, ні дзвінка, ні повідомлення в вашому “чудовому додатку”. Як результат, мені загрожує штраф 17 тисяч гривень і несправедливе звинувачення про порушення закону. На мою заяву відповіли, що листоноша залишила повідомлення, тільки, де залишила це таємниця, яку знає тільки листоноша. І на жаль, я не єдиний, в кого такі проблеми виникли завдяки роботі Укрпошти. Наголошую, що живу за місцем реєстрації, номер телефона не міняв з 2015 року. Як мені бути і що робити?”, – цікавиться чоловік. 

Реакція Укрпошти на скаргу чоловіка 

В Укрпошті відреагували на коментар чоловіка. Йому радять звернутись до керівництва компанії з письмовою заявою для отримання офіційної відповіді. 

“Радимо звернутись з письмовою заявою для отримання офіційної відповіді. Заява пишеться в довільній формі. Шапку заяви зазначити генеральному директору АТ Укрпошта Смілянському І. Ю. вул. Хрещатик, 22, м. Київ, 01001, також додати ваші дані ПІБ, адреса, електронна адреса та номер телефону. В заяві зазначити повні деталі ситуації по справі. Далі сфотографувати заповнений бланк з вашим підписом та надіслати на електронну адресу: ukrposhta@ukrposhta.ua.
Зі свого боку, ми приносимо вам щирі вибачення”, – заявили в Укрпошті. 

Суди почали перевіряти дані, чи дійшла до адресата повістка ТЦК, за трекером Укрпошти

Кабмін виділив кошти на друк сформованих в електронному вигляді за допомогою реєстру «Оберіг» повісток ТЦК і їх відправку військовозобов’язаним через Укрпошту, однак відправлення не завжди доходять до адресатів – при чому, як свідчать рішення судів, не завжди з вини військовозобов’язаних. Про це йдеться у матеріалі Судово-юридичної газети. 

Восени 2024 року стало відомо, що в Україні планують надрукувати 900 тисяч повісток до кінця року і відправити їх на адреси військовозобов’язаним. У ТЦК пояснили, що запровадження до законодавства обов’язку оновити військово-облікові дані протягом 60 днів та можливості такого оновлення через застосунок Резерв+ дозволило ТЦК «зібрати актуальну інформацію про місце проживання» військовозобов’язаних. Тож, на ці адреси будуть масово розсилати сформовані в електронному вигляді повістки.

Профінансувати друк та відправку планували шляхом коштів резервного фонду державного бюджету, виділивши під це Міністерству оборони 71,82 млн грн. Для цього у процесі було залучено ДП «Поліграфічний комбінат «Україна». Вартість послуг ДП мала складати 17,82 млн грн. Один «комплект» мав вартувати 19,8 грн. Також у процесі залучена АТ «Укрпошта», послуги якої, за даними ЗМІ, вартували державі 54 млн грн.

Змінами, внесеними постановою уряду від 8 жовтня 2024 року №1147, було передбачено, що рекомендовані листи з позначкою «Повістка ТЦК» під час доставки за зазначеною адресою вручаються особисто адресату (одержувачу). Кабмін уточнив, що рекомендовані листи з позначками «Повістка ТЦК», «Вручити особисто» підлягають врученню особисто адресатам. Втім, у разі відсутності адресата за зазначеною на рекомендованому листі адресою працівник об’єкта поштового зв’язку інформує адресата за наявним номером телефону та/або вкладає до абонентської поштової скриньки повідомлення про надходження рекомендованого листа з позначкою «Повістка ТЦК».

Якщо ж протягом 3 робочих днів після інформування відділенням поштового зв’язку адресат не з’явився для одержання рекомендованого листа з позначкою «Повістка ТЦК», працівник об’єкта поштового зв’язку робить позначку «адресат відсутній за зазначеною адресою», яка засвідчується його підписом з проставленням відбитка поштового пристрою, порядок використання якого встановлюється призначеним оператором поштового зв’язку, і не пізніше ніж протягом наступного робочого дня повертає такий лист до відправника. По суті, це і буде «належним повідомленням», після чого ТЦК може винести постанову про штраф.

У разі коли адресат відмовляється засвідчити своїм підписом факт відмови від одержання рекомендованого листа з позначкою позначками «Судова повістка», «Повістка ТЦК», працівник об’єкта поштового зв’язку робить позначку «Адресат відмовився» і не пізніше ніж протягом наступного робочого дня повертає його відправнику. У разі невручення рекомендованого листа, такі відправлення разом з бланком повідомлення про вручення повертаються за зворотною адресою ТЦК, із зазначенням причини невручення. Однак, як свідчить практика, апеляційні адміністративні суди при перегляді рішень місцевих судів у справах щодо штрафів від ТЦК почали перевіряти рух спрямованих через Укрпошту повісток.

Джерело