Комунальне підприємство, що організовує ярмарки у столиці, витрачає підозріло багато грошей на проведення прибирань, розчищення снігу та закупівлю інших косметично-господарських послуг. Цікавість до того, як саме це госпрозрахункове підприємство розпоряджається мільйонними сумами, отриманими від оренди торговельних місць (та яток) на ринках, виникла після початку гучного скандалу у Києві, коли виявилося, що директор цього підприємства не знає, скільки коштів установа перерахувала у бюджет столиці. Також він не знав, куди саме поділися чималі гроші, зароблені на проведенні ярмарків.
Цифровізація? – Ні, не чули
Відтак, Інформатор вирішив поцікавитися закупівлями комунальників. І майже одразу помітив закономірність: попри те, що установа є маленькою (за деякими даними, її штат складає до двох десятків людей), вона витрачає колосальні кошти на низку закупівель послуг з боку підрядних компаній. На ній ми і вирішили зосередити свою увагу.
Загалом, функціонування КП “Київська спадщина” коштує недорого. Такі лоти, як обробка даних (234 грн) чи постачання ліцензій на програмне забезпечення (7,2 тис грн) багато з бюджету підприємства не витягають. А з прикметних закупівель за 2024 рік – придбання гучномовця за 3,4 тис грн – ймовірно, для більш ефективної комунікації з продавцями, і на радість мешканцям сусідніх з ярмарками будинків. Також придбали 500 тек (папок) для файлів А4 вартістю у 12,1 тис грн – про таку закупівлю можна сказати одне: “цифровізація? – ні, не чули”.
Крім того, КП “Київська спадщина” витратило 5,7 тис грн на друк цінників, необхідної атрибутики у торгових справах, та ще 6 тис грн – на поліетиленові мішки для сміття. Кругленьку суму, щоправда, ще в грудні 2023 року, сплатили за встановлення кабінок-біотуалетів ТОВ “Екологія”: встановлення і обслуговування коштувало підприємству загалом 1,7 млн грн, а один “туалетодень” з 06:00 до 20:00 години обходиться, згідно із договором, у 645 грн.
Як мільйони викидають на смітник
Але найбільші суми витрачаються на прибирання після проведення ярмарків, а також на чищення снігу на вулицях. Треба пам’ятати, що ярмарки “мігрують” Києвом, і в один день можуть проводитись на двох-трьох локаціях у столиці, а районів у місті загалом 10. А підприємство заключає угоди на чищення, прибирання та підмітання вулиць (вже після ярмарків) по кожному з районів окремо.
Так, у грудні 2023-го було заключено угоду на прибирання й підмітання вулиць у Солом’янському районі загальним кошторисом у 1,5 млн грн. У тендері перемогло КП “ШЕУ по ремонту та утриманню автошляхів та споруд” цього району. У Шевченківському районі такі ж процедури коштували вже дешевше, 1,3 млн грн, і за виконання взялося відповідно ШЕУ цього району. Але тут вже зазначена точна кількість прибирань – 132 до збігання контракту.
На Печерську ярмарки проводять рідше, відтак і тендер там “дешевший” – лише 883 тис грн (за 67 прибирань загалом). А 5 січня 2024-го КП “Київська спадщина” заключило угоду щодо прибирання снігу після проведення ярмарків у Деснянському районі – переможець отримав майже 70 тис грн, і це чимало, зважаючи на те, що зими у Києві обходяться майже без снігопадів.
Якщо масштабувати ці витрати до обсягів столиці, виходить, що підприємство витрачає чималі кошти саме на облаштування майданчиків та їхнє прибирання і очищення від снігу. Наскільки виправдані ці витрати саме у таких обсягах, мають встановити перевіряючі та контролюючі органи, зокрема, самої Київради (вона ж-бо й заснувала це підприємство, відпустивши “на вільні заробітки”).
Недбалість та невідповідність: директора звільняють з “вовчим квитком”
Нагадаємо, що днями Інформатор розповідав про те, як несподівано виявилося, що до міського бюджету столиці від бурхливої діяльності та чималих заробітків КП “Київська спадщина” надходять лише крихти. Сама “спадщина” перебуває на госпрозрахунку, тобто на самоокупності та самофінансуванні, та й заробило чимало – питання лише в тому, куди йдуть ці гроші.
Зрештою, 10 жовтня 2024-го на засіданні ТКК Київради з перевірки видатків бюджету було вирішено звільнити директора КП Київська спадщина. Раптом стало очевидним, що він не знає, скільки коштів надійшло до міського бюджету від діяльності його підприємства та куди діваються чималі гроші, зароблені на проведенні ярмарків. І вже 11 жовтня Департамент промисловості та розвитку підприємництва КМДА ініціював звільнення керівника КП Київська спадщина за невідповідність та прояви недбалості.