Одразу декількох депутатів Київради, які ще на початку повномасштабного вторгнення до України мобілізувалися до лав ЗСУ, але служили у столиці, переводять до місць несення служби у інших регіонах країни. Наразі відомо вже про трьох таких депутатів з фракцій УДАР, “ЄС” та “Батьківщина” у міськраді. Один з них, до речі, є керуючим справами у апараті Київради – відтак, на ньому “висить” організація роботи системи “Рада”, відеоспостереження та ведення стенограми засідань. Самі ж депутати вже називають це утисками й очікують на нові кримінальні провадження.
Про переведення одразу трьох депутатів на несення служби до інших регіонів пише видання “Лівий берег”. Також про це повідомляють декілька депутатів Київради: Олександр Погребиський (“Європейська Солідарність”) пише про свого колегу, однопартійця Ігоря Хацевича, якого переводять “наказом за підписом начальника Генштабу”. Те ж підтверджує й сам Хацевич – скаржиться, що його, радіофізика й кандидата фізико-математичних наук, зв’язківця “з бойовим досвідом в складі екіпажу РЕБ” переводять з посади оператора групи зв’язку на посаду “сержант резерву 17 запасної роти”, де проходять службу лише обмежено придатні.
Аналогічні накази з переведення були підписані щодо офіцера однієї з дислокованих у Києві військових частин, депутата Андрія Страннікова (УДАР), що займає помітне місце у ієрархії політсили Кличка. А також командира роти бригади ТрО Олександра Бродського з київської “Батьківщини”, пише LB.ua. Усі троє перебували у лавах ЗСУ з 2022-го, але, на відміну від тих колег, хто служить на лінії боєзіткнення, усі вони майже не пропускали засідань Київради. Та ж Аліна Михайлова від “Голосу”, наприклад, з’явилася у сесійній залі міськради вперше за три роки у квітні, і здивувала навіть власну фракцію, звинувативши її у тиску на себе під час минулого голосування за секретаря міськради у 2020-му.
Окреме питання – у функціях, що їх виконують депутати, яких переводять із Києва. Странніков є першим заступником голови бюджетної комісії Київради. Бродський очолює комісію з питань ЖКГ, і для обох особиста явка є важливим фактором впливовості та ефективності керування комісіями, що були їм доручені. Та найбільшою є відповідальність Хацевича.
“Ігор крім того, що депутат від ЄС в Київраді, ще виконує функцію керуючого справами, тобто система “РАДА”, відеоспостереження, стенограма засідань. Я впевнений, що це тільки початок, за моїм інсайдом, в списки на переведення не тільки Ігор, як депутат. Далі будуть кримінальні провадження та інша висмоктана з пальця діч”, – зауважив у дописі Погребиський, до речі, сам він служить командиром батальйону 53-ї окремої мехбригади, а у січні 2023-го отримав контузію при обороні Соледару.
Втім, у Хацевича є ще одна відповідальність – кримінальна. Точніше, підозра: проти нього ДБР відкрила провадження ще 2023-го стосовно сприяння в ухиленні від несення служби (причому справа вже в суді). Як розповідали у ДБР, троє депутатів – сам Хацевич, його однопартієць Олег Левченко і УДАРівець Михайло Терентьєв перебували на службі у бригаді ТрО, а насправді з 2022-го були “у відрядженні” в КМВА. Ще й отримували у обох місцях грошове забезпечення – а зробити таку схему допоміг керівник апарату КМДА (і, відповідно, – КМВА) Дмитро Загуменний.
Коли збереться Київрада, чи обере нового секретаря і що вона має проти електросамокатів
Нагадаємо, Інформатор писав, що Київрада збереться на пленарне засідання вже у четвер, 15 травня 2025 року. Порядку денного поки немає на сайті – проте, цілком ймовірно, що депутатам запропонують обрати нового секретаря замість Володимира Бондаренка, що пішов у відставку після гучного скандалу з ймовірною участю у “земельних” схемах. Тим самим, є шанс, що Київрада зможе подолати політичну кризу, що почалася з початком року та зі “справою Комарницького”, яку веде НАБУ.
Також ми розповідали, що у Київраді провели робочу зустріч за участі депутатів, представників КМДА, патрульної поліції міста й компаній-операторів прокату мікромобільного транспорту (електросамокатів та велосипедів). Йшлося про ситуацію з безпекою для пішоходів. Справа в тому, що з моменту підписання Меморандуму про правила експлуатації таких засобів спливло вже чимало часу, і виникла потреба переглянути документ.