Тимур Ткаченко зловив київських чиновників за руку: крали на ремонтах крематорію та станції аерації

Навіть після гучних корупційних скандалів, що сталися на початку 2025 року, чиновники КМДА продовжують сприяти у розкраданні коштів з бюджету столиці. Ба більше, посадовці не зважають на розслідування, що їх веде Бюро економічної безпеки, а критичні зауваження залишаються без реакції з боку керівництва КМДА. Конкретні ж приклади навів голова військової адміністрації столиці Тимур Ткаченко.

Про спроби розкрадання бюджетних коштів київськими посадовцями очільник КМВА розповів у своєму Facebook. За його словами, у квітні на засіданні інійійованої ним робочої групи “Прозорість і підзвітність” перший заступник Віталія Кличка, Микола Поворозник, пообіцяв йому, що усі проблемні моменти щодо закупівель послуг з ремонтів, де є підозри щодо крадівництва, виявлені київським Теруправлінням БЕБ, “будуть вирішені”. Втім, ситуація з місця так і не зрушила.

“Разом з керівництвом БЕБ м.Києва ми провели нараду. Результат — критичні зауваження про неефективне використання коштів залишаються без реакції. Більше того — зʼявляються нові порушення”, – зауважив Ткаченко у дописі.

Голова КМВА навів чотири конкретні приклади спроб розкрадання бюджету столиці. Перший з них стосувався ремонту міського крематорію: на це місто має намір витратити майже 500 млн грн. Переможець тендеру, ТОВ “Ю Ван Інжиніринг”, завищило ціну на 29 млн грн, пише Ткаченко, при цьому не має ані досвіду роботи, ані техніки чи працівників.

Другий приклад – це капремонт Київської міської клінічної лікарні №1, що приймає поранених. На роботи передбачено 80 млн грн, втім, віддати підряд хочуть ТОВ “Інж-Строй Компані”, яка раніше не брала участі у закупівлях, і так само, як колеги з крематорію, не мають ані працівників, ані техніки (чи, бодай, майна). А у самому кошторисі є завищення ціни на 4,5 млн грн.

Третій приклад, наведений Тимуром Ткаченком, стосується газових заправок. Так, КП “Київтранспарксервіс”, пише він, незаконно віддало паркувальні ділянки у Києві під такі заправні станції. Це водночас небезпечно й невигідно для міста: орендна плата, каже голова КМВА, є нижчою, а ризики для киян, що живуть поряд – вищими.

Зрештою, четвертим об’єктом, на якому намагаються розікрасти кошти, є Бортницька станція аерації. Ткаченко зауважив, що вже говорив публічно з підрядником, який проводить реконструкцію мулових дамб на об’єкті. Там були встановлені порушення, і вони підтверджені. Але роботи тривають, а договір – не розривається, каже голова КМВА: замовник, КП “Київбудреконструкція”, лише підписує додаткові угоди, “щоб замести сліди”.

Що обіцяв, але ще не зробив сам Ткаченко – дослідження Інформатора

Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що очільник КМВА Тимур Ткаченко висловився про власні повноваження та відповів на питання, чи на його думку, керує він КМДА. Він зробив це після того, як Київрада розширила повноваження міського голови, Віталія Кличка під час засідання 3 квітня. Крім того, Ткаченко зауважив, що його власні розпорядження у КМДА ігнорують – хоч він сам і має повноваження ставити завдання й вимагати від підлеглих своєчасного виконання.

Також ми підбили підсумки майже п’яти місяців перебування самого Ткаченка на посаді. Йому вдалося провести низку рішень, що імпонують киянам. Так, він запустив транспорт під час повітряних тривог, а днями – “дотис” КМДА з питанням облаштування наземного переходу на Хрещатику, де колись працював “великий сліпець” Паніковський. Але є й такі питання, що з якихось причин “зависли”, чи перебувають у процесі виконання, тому звітувати поки немає про що.

Джерело