КП “Київський метрополітен” закуповує одяг для своїх співробітників. Цікаво, що серед найменувань є як виробничий спецодяг, так і робочі форменні костюми, і навіть халати. А крій, що замовляє підприємство, повинен бути як чоловічим, так і жіночим – з цього, до речі, можна зробити висновок про дотримання гендерного балансу у столичній підземці.
Оголошення про тендер із закупівлі одягу було оприлюднено 28 травня 2025 року у публічній системі електронних закупівель Прозорро. Йдеться про загалом 3081 найменування одягу для різних професій, що представлені у метро. Причому з кількості одягу можна зрозуміти, наскільки великим є саме підприємство, та скільки робочих місць воно дає киянам та мешканцям Київщини.
Так, замовнику потрібно 460 комплектів чоловічих робочих костюмів (куртка й напівкомбінезон), 350 – таких самих, але жіночих комплектів. Є потреба у придбанні 292 комплектів курток та брюк для чоловіків – та ще 23 жіночі. Найбільшою за кількістю є потреба у 563 комплектах робочих чоловічих костюмів, що складаються з курток та брюк – ймовірно, форменного одягу для машиністів.
Також у переліку представлені чоловічі й жіночі халати різних моделей, але у порівняно невеликій кількості. Зважаючи на те, що у метро є свої кімнати відпочинку для машиністів, що чекають на дуже ранні ранкові рейси у спеціальних приміщеннях в депо, з великою долею ймовірності, ці халати забезпечуватимуть їм там затишок і комфорт.
Нині тендер перебуває на стадії подання пропозицій. Кінцевим строком є 6 червня 2025 року, після чого 9 червня пройде сам аукціон. Очікувана вартість закупівлі складає 4,38 млн грн, відтак, на конкурс майже напевно подаватимуться київські (й не лише київські) ательє, що ведуть діяльність з пошиву одягу у великих масштабах.
Хто забезпечує затишок машиністам у кімнатах відпочинку, і коли миють вагони у метро Києва
Нагадаємо, Інформатор писав про одну з найрідкісніших професій, що, тим не менш, затребувана у столичному транспорті – чергову кімнат відпочинку, або “будильницю”. Такі фахівці є штучними, адже працюють лише в депо підземки, але їхня робота не менш важлива для транспорту міста, ніж робота самих машиністів чи механіків. Адже чергова має створити комфорт для відпочинку машиністів після зміни – а зранку розбудити, аби ті не пропустили свої рейси.
Крім того, ми розповідали, що поїзди столичної підземки регулярно прибирають зсередини та періодично влаштовують для них “банні дні”, ретельно вимиваючи зовні. Зі знарядь спеціалістів з чистоти – швабри, віники і ганчірки. А борти й дах вагонів миють за допомогою щіток, таких саме, як на автомийках для легкових машин.