У травні 2025 року Tesla показала справжній ривок у Норвегії, яка стала першою країною в світі, яка продала більше електромобілів, ніж автівок на бензині. Кількість зареєстрованих електромобілів досягла 2600. Це означає приріст у 213% порівняно з аналогічним місяцем минулого року.
Про це повідомляє Reuters. Основним локомотивом зростання виступила оновлена версія Model Y – електричний кросовер, який третій рік поспіль залишається найпопулярнішим авто в країні. Загалом із початку року продажі Tesla в Норвегії зросли на 8,3%, якщо порівнювати з першим півріччям 2024-го.
Норвегія продовжує лідирувати в глобальному переході на електромобілі: 92,7% нових автомобілів, зареєстрованих у країні, – це електрокари. Це ще на крок ближче до амбітної мети повністю відмовитися від машин із ДВЗ.
Tesla стимулює попит за допомогою безвідсоткового кредитування для покупців Model Y у Норвегії та в низці інших ринків – ця програма діє щонайменше до кінця червня.
Маск і Tesla: камбек після політичного фіаско
У квітні китайські бренди захопили 8,9% європейського ринку електромобілів – найвищий показник за останні дев’ять місяців. У відповідь Tesla активізувала зусилля, зокрема через налагодження поставок з Китаю до США, які були розморожені завдяки переговорам між Вашингтоном і Пекіном щодо зняття мит.
На тлі цього акції Tesla 29 травня зросли на 2%, поклавши край затяжному падінню з початку 2025 року. Ринок позитивно сприйняв новину про те, що Ілон Маск завершив свою роботу в адміністрації Дональда Трампа й повертається до операційного управління Tesla, особливо перед довгоочікуваним релізом роботаксі.
Аналітик Wedbush Securities Ден Айвз, який давно підтримує Tesla, назвав вихід Маска з політики “музикою для вух інвесторів”. Ще у квітні він попереджав, що репутаційні скандали навколо мільярдера шкодять компанії та можуть серйозно підірвати попит.
Джерела, близькі до підприємця, повідомляють, що Маск недооцінив негативну реакцію на своє політичне втручання. В результаті – різке падіння вартості акцій Tesla, зниження ринкової капіталізації на понад $700 млрд і особисте зменшення його статків на $100+ млрд.
Хедж-фонди, які робили ставки на падіння Tesla, лише за останні три місяці заробили понад $16 млрд. Це – наслідок не лише ринкових коливань, а й втрати довіри до Маска як до лідера компанії. Його скандальна діяльність у ролі очільника Департаменту ефективності уряду США завершилась без досягнення заявлених цілей і стала ще одним фактором занепаду.
Нагадаємо, що 20 травня Маск запевняв, що продовжить керувати Tesla. Він стверджував, що падіння продажів у першому кварталі пов’язане не з його політичною активністю. Натомість, він пов’язував занепад з адаптацією виробничих потужностей.