У TikTok кажуть, що у ПриватБанку треба пояснювати походження $100 при обміні: чи це правда

У соціальних мережах поширюється інформація про те, що в ПриватБанку вимагають пояснення щодо джерела коштів під час обміну валют у касі (навіть якщо це $100). Представники служби підтримки банку роз’яснили, чи дійсно така практика має місце. І як функціонує фінансовий моніторинг у банківській системі.

Одна з користувачок TikTok розповіла, що звернулась до відділення ПриватБанку для обміну $100. Однак, за її словами, банк вимагав надати інформацію про походження цих коштів і контактний телефон. Жінка зазначила, що відмовилась обмінювати валюту і вирішила зробити це в звичайному обміннику.

«Вони підтвердили, що тепер таку практику застосовують до всіх клієнтів, аби відстежувати, скільки осіб обмінюють валюту й виконувати фінансовий моніторинг», – розповіла користувачка у відео, яке вже зібрало понад 600 тис. переглядів.

Становище ПриватБанку

У службі підтримки банку уточнили, що перевірка походження коштів може бути на розсуд касира і не є обов’язковою. Документи можуть запросити лише в тих випадках, коли йдеться про обмін значної суми або враховуючи дані, які вказав клієнт в анкеті.

«Зазвичай документи запитують при здійсненні операцій на суму від 300 тис. грн. Але можуть попросити їх і на менші суми, залежно від інформації про клієнта, вказаного доходу в анкеті, оборотів по картці тощо», – зазначено у відповіді.

Щодо ситуації, описаної у відео, представники підтримки банку припустили, що у клієнтки могли бути обмеження. Адже документи для обміну $100 банк не вимагає, навіть коли особа працює неофіційно.

«Часто відео в інтернеті не розкривають усі деталі ситуації клієнта. Імовірно, у того клієнта вже є обмеження в банку, у такому випадку операції навіть на 1 грн можуть бути заблоковані», – зазначили у відповіді.

Обмеження на перекази через банківські картки

З 1 червня 2025 року відповідно до Меморандуму українських банків, що регулює прозорість функціонування ринку платіжних послуг, встановлено граничні ліміти на р2р перекази з карткових рахунків громадян та перекази через IBAN, які становлять 100 тис. грн на місяць. Ці обмеження стосуються лише переказів, виконаних фізичними особами на рахунки інших контрагентів через картки або реквізити IBAN, як в Україні, так і за її межами. Проте ліміти не поширюються на платежі за товари та послуги, в тому числі на оплату комунальних послуг або покупки в магазинах.

Обмеження не стосуються переказів між рахунками одного клієнта в одному банку або переказів клієнтів з підтвердженими доходами, які перевищують встановлений ліміт (зарплата, пенсії, соціальні виплати, підтверджені інші доходи) чи волонтерів.

До списку підписантів меморандуму входять:

  1. ПриватБанк.
  2. Ощадбанк
  3. Універсалбанк (monobank).
  4. Сенс Банк.
  5. ПУМБ.
  6. Райффайзен Банк.
  7. Укрексімбанк.
  8. Укргазбанк.
  9. ОТП Банк.
  10. Кредобанк.
  11. Банк Південний.
  12. Правекс Банк.
  13. Кристалбанк.
  14. Банк Глобус.
  15. МТБ Банк.
  16. Радабанк.
  17. Ідея Банк.
  18. Альтбанк.
  19. Банк Альянс.
  20. Європромбанк.
  21. Банк “Кліринговий дім”.
  22. Полікомбанк.
  23. Банк “Траст-Капітал”.
  24. Український банк реконструкції та розвитку.
  25. Оксі Банк.
  26. Перший інвестиційний банк.
  27. Агропросперіс Банк.
  28. ПроКредит Банк
  29. Комінбанк.
  30. Банк “Український капітал”
  31. Скай-Банк.
  32. А-Банк.
  33. Банк Схід.
  34. Банк Кредит Дніпро.
  35. Акордбанк.
  36. Кредитвест Банк.
  37. ТАСкомбанк.
  38. Кредит Європа Банк.
  39. Банк “Грант”.
  40. БАНК 3/4.
  41. Мотор-Банк.
  42. Асвіо Банк.
  43. РВС Банк.
  44. Індустріалбанк.

Також до угоди приєдналися дві небанківські фінансові установи: ТОВ “Новапей” (NovaPay) і ФК “ЄВО” (RozetkaPay).