Вночі – вдвічі вигідніше, і це ключовий аргумент для тих, хто прагне зекономити на електроенергії. Двозонні лічильники дозволяють визначити обсяг споживання в різні години, що дає можливість платити за електрику за спеціальними тарифами. У YASNO вирішили відповісти на найпоширеніші запитання мешканців Києва щодо функціонування двозонних лічильників.
Як зазначають у компанії YASNO, двозонний лічильник реєструє не лише кількість спожитої електроенергії, а й час, коли вона була використана. Система має дві часові зони: денна – з 7:00 до 23:00, і нічна – з 23:00 до 7:00. Тариф в денний час залишається на рівні 4,32 грн за кіловат-годину, тоді як у нічний час він становить лише 2,16 грн.
Чому ж нічний тариф у два рази менший? Це пояснюється тим, що вночі споживання електроенергії знижується. Проте атомні електростанції не здатні швидко нарощувати або знижувати виробництво, тому необхідно підтримувати баланс енергосистеми. Зниження тарифу вночі стимулює нас користуватися електрикою саме в години, коли попит традиційно нижчий.
На екрані лічильника кожні 10 секунд відображаються три параметри: денний тариф, нічний тариф і загальний обсяг споживання. Необхідно вносити лише два перших показники, а загальний обсяг передавати не потрібно. Якщо ж вам здається, що дані завищені, слід звернутися до оператора системи розподілу для перевірки.
Передавати показники потрібно щомісяця, так само як і зі звичайними лічильниками. Період для нарахування за фактичне споживання електрики – за два дні до кінця місяця та в перші три дні наступного місяця. Це правило стосується тих, у кого лічильник не підключений до АСКОЕ – автоматизованої системи обліку. У такому випадку дані надсилаються самостійно.
Чому зростає сума у платіжках за електрику, і чому YASNO не хоче вимикати боржників
Нагадаємо, що нещодавно Інформатор повідомляв про те, чому та коли сума у платіжках за електрику може змінюватись. Це переважно стосується тих, хто не дотримується термінів своєчасної передачі показань. Остаточна сума в рахунках також може варіюватися у разі подання некоректних даних – в такому випадку правота завжди на боці постачальника електричної енергії.
Крім того, ми згадували, що YASNO не зацікавлена у відключенні споживачів і робить все можливе, щоб відновити електропостачання у домівках боржників якомога швидше. Вимкнути електрику, звісно, простіше – це стосується тих, хто не реагує на жодні повідомлення та відмовляється погасити борг. Однак процедура повторного підключення є складнішою та тривалішою, але зараз і її дещо спростили.