Новенькі трамваї, на які ще минулої зими закладали гроші в бюджеті на 2024 рік, схоже, не потраплять до столиці через бюрократичну тяганину. На тендер подався лише один виробник – а гроші треба засвоїти до кінця року. Через це, найімовірніше, закупівлю заморозять.
Про таку вірогідність повідомляють ГО “Пасажири Києва” у своєму Telegram-каналі. Активісти, що уважно слідкують за закупівлями столичних транспортників, кажуть, що договір на нові трамваї для Києва ще не підписаний, бо на тендер з’явився лише один виробник. А через те, що гроші необхідно засвоїти до кінця 2024 року, замовлення найбільш ймовірно “замерзне” до наступних асигнувань та конкурсів.
“Згідно з договором, оплата вагонів здійснюється за фактом їх постачання, водночас виділений бюджет згорає 31.12.2024. Поставити всі 5 одиниць до цієї дати виробник фізично не встиг би, тож фінансування зменшили, щоб оплатити стільки, скільки буде отримано. На око виходить два трамваї”, – розповідають “Пасажири Києва”.
Перевагою трамваїв цієї моделі є те, що вони низькопідлогові та тихі в ходу. Також вони обладнані кондиціонерами й обігрівом.
“Щонайменше тендер могли оголосити раніше. Могли завчасно домовитися з виробником про партію. В народі це має назву “договорняк”, втім, за чесними правилами Київ усе одно не грає. Словом, варіанти завжди є”, – кажуть в ГО “Націонал-Урбанізм”.
На лівобережжі трамвай стає недоступним для маломобільних, а місто залишилося без ретро-вагонів
Нагадаємо, Інформатор писав про те, що історія з реконструкцією трамвайної лінії по вулиці Алматинській на ДВРЗ закінчилася тим, що для маломобільних киян та матусь з дитячими візками трамвай №33 став недоступним через відсутність платформ в один рівень з підлогою низькопідлогового трамваю. Киянам, які в соцмережах обурюються та дивуються, чому не можна було зробити платформи інклюзивними, можемо сказати, що КП “Київпастранс” тут не винен.
Також ми розповідали про таємничу історію зникнення та “реставрації” старовинного вагону типу 2М з бортовим номером 919, що майже 30 років стояв на постаменті біля Подільського трамвайного депо. Стало зрозуміло, що найстарішому київському трамваю, який був би “на колесах”, не 96, а 51 рік. Наразі КП “Київпастранс” продовжує капітальний ремонт вагонів Т3, що були побудовані у Празі, в 1973 році.