Клієнт ПриватБанку відмовляється закривати борг за кредитом у 249 983 гривень, що виник через шахраїв – що вирішив суд

ПриватБанк виставив чоловіку заборгованість у сумі 249 983 гривні. Однак він відмовляється закривати кредит, який виник внаслідок шахрайських дій, що призвели до викрадення коштів з його рахунку на загальну суму 175 тисяч гривень. Про це свідчить рішення Великомихайлівського районного суду Одеської області, опубліковане 24 червня 2025 року.

Чоловік підписав документ від 13.06.2019 року та погодився з умовами й правилами надання банківських послуг, в ході чого йому було відкрито картковий рахунок і видано кредитну картку Універсальна зі строком дії до 04/23. Початковий кредитний ліміт зростав до 200 тисяч гривень. Під час користування рахунком відбулася зміна відсоткової ставки до 42% річних, і 15.08.2022 року він підписав нову заяву, підтверджуючи умови надання банківських послуг, включаючи суттєві зміни у користуванні картковим рахунком. Клієнт ухиляється від виконання своїх зобов’язань, внаслідок чого виникла заборгованість за кредитним договором б/н від 13.06.2019 року у розмірі 249 983 гривні.

03.04.2024 року чоловік подав до суду відклик на позовну заяву, у якій не визнав позов, посилаючись на те, що він не передавав свій логін і пароль у системі «Приват-24» третім особам, а також не розголошував інформацію про номери карткових рахунків, пін-коди та інші конфіденційні дані. Картки не губилися, а доступу до них треті особи не мали. На початку травня 2023 року, переглядаючи новини у Facebook, де мав акаунт на своє ім’я, він натрапив на оголошення про отримання грошової допомоги за президентською програмою України «Є-Допомога» на суму 12 тисяч гривень від незнайомої особи. Після цього він перейшов за вказаним посиланням і подав заявку на отримання допомоги, ввівши свої анкетні дані та номер телефону, що є фінансовим номером і прив’язаний до інтернет-банкінгу «Приват-24». Після цього на телефон надійшло смс-повідомлення з інформацією про поповнення мобільного рахунку двома платежами на 1 700 гривень та 62 гривні. Не розібравшись у ситуації, чоловік подумав, що хтось помилково поповнив його рахунок. Згодом надходили смс-сповіщення від АТ КБ «ПриватБанк» про підтвердження невідомих транзакцій, але він заперечував будь-які дії з боку себе, а свій мобільний пристрій нікому не передавав. 20.05.2023 року чоловік перевірив кредитну картку і з’ясував, що на ній відсутні кошти, хоча з кредитного ліміту у 200 тисяч гривень особисто використав лише 25 тисяч. Після звернення до відділення банку, він дізнався, що невідомі особи отримали несанкціонований доступ до «Приват-24», і після цього кошти в сумі 175 тисяч гривень з кредитної картки були переказані на картку для виплат, змінивши пін-код, а також використали їх на власний розсуд, зокрема, для зняття готівки та розрахунків за товари та послуги.

Яким було рішення суду?

Суд відмовив ПриватБанку в задоволенні позову. Чоловік не вчиняв дії, які б сприяли списанню чи переказу коштів з його карткового рахунка.

“Відповідач не вчиняв дії, які б призвели до списання чи переказу коштів з його карткового рахунка, а позивач не надав доказів, що стосуються дій або бездіяльності відповідача, які могли б привести до втрати, незаконного використання ПІН-коду або іншої інформації, що дозволяє ініціювати платіжні операції за кредитною карткою. Враховуючи вказані норми матеріального права та фактичні обставини справи, суд встановив, що підстав для задоволення позовних вимог немає через їх необґрунтованість”, – зазначив суд.