Святковий день для столичних дорожників не обмежився тільки привітаннями. 1 липня, в 80-ту річницю створення Київавтодору, міська прокуратура оголосила про передачу до суду резонансної справи проти керівництва корпорації. Серед обвинувачених – як посадовці з комунального підприємства, так і представники приватних підрядних організацій.
Обвинувальний акт стосується п’яти осіб, які входили до складу організованої групи, включаючи генерального директора Київавтодору, директора та інженера компанії-підрядника, а також керівника і менеджера іншого приватного підприємства, повідомила Київська міська прокуратура. Відповідно до слідства, в період з січня 2022 до квітня 2024 року вони завищували ціни на асфальтобетонні суміші та послуги з укладання асфальту в Печерському, Подільському та Шевченківському районах Києва. Сума збитків бюджету складає майже 5,8 млн грн.
Як вказують у прокуратурі, під час досудового розслідування було арештовано майно фігурантів для подальшого відшкодування шкоди. Їх судитимуть за заволодіння майном шляхом зловживання службовим становищем у особливо великих розмірах в складі організованої групи. Найсуворіше покарання за цією статтею передбачає до 12 років ув’язнення з конфіскацією майна.
Нагадаємо, що повідомлення про підозру чинний директор корпорації Олександр Федоренко отримав на початку травня 2024 року. Його та ще чотирьох осіб з підрядних організацій звинувачували у фіктивних актах, завищених цінах та використанні неякісних матеріалів. За висновками експертиз, з бюджету було безпідставно переведено майже 10 млн грн.
Зазначимо, що Олександр Федоренко очолював комунальну корпорацію з літа 2022 року. До цього, протягом двох років, він обіймав посаду виконуючого обов’язки голови “Київавтодору”, водночас був заступником директора з розвитку виробництва. Саме з початку 2022 року, коли він фактично став керівником підприємства, й відбувалися дії, які нині фігурують у справі про розкрадання 5,8 млн грн.
Крім того, вже на початку 2025 року правоохоронці відвідали Київавтодор і провели принаймні два обшуки. Один з них стосувався можливих корупційних схем під час нанесення дорожньої розмітки – поліція шукала документи, що підтверджують витрачання бюджетних коштів. Інший – закупівлі 26 одиниць техніки для зимового утримання доріг.
Цікаво, що 1 липня, ще до оголошення прокуратурою про передачу справи до суду, колишній очільник Київавтодору Олександр Густєлев привітав корпорацію з ювілеєм. У своєму зверненні він подякував 3,8-тисячному колективу корпорації за самовіддану працю, згадавши про перші місяці повномасштабного вторгнення та щоденну підготовку столичних доріг.
Київавтодор зіштовхувався з дефіцитом фахівців та активністю поліції щодо схем управління
Нагадаємо, влітку минулого року у КК “Київавтодор” заявили, що нестача фахівців на деяких підрозділах дорожньої галузі столиці досягла 28-30%. Так, у КП ШЕУ Голосіївського району дефіцит фахівців складав 30%, у Дніпровському – 28%, Солом’янському – 18%. У корпорації зазначили, що така ситуація виникла через мобілізацію співробітників до Збройних сил України.
А у травні поліція повідомила про підозру керівництву “Київавтодору” за розкрадання 10 млн грн. Директор Київавтодору, відповідно до матеріалів розслідування, укладав угоди з комерційними структурами, підписував фіктивні акти про виконання ремонтних робіт з недостовірними даними та потім знімав кошти.