Київське метро оновлює голос у вагонах: що зміниться

КП “Київський метрополітен” розпочинає закупівлю нових радіоінформаторів, які, зокрема, відповідають за оголошення “двері зачиняються”. Проте, це не означає, що традиційний голос у вагонах метро зміниться. Оновлюється лише технічна платформа, що управляє звуковими повідомленнями в поїздах.

Нещодавно на електронному майданчику публічних закупівель Prozorro з’явилося оголошення про тендер на апаратуру для запису та відтворення звукових матеріалів. Згідно з інформацією, термін для подання тендерних пропозицій триває до 3 липня. КП “Київський метрополітен” планує інвестувати 3,7 млн грн у спеціальні пристрої, що відтворюватимуть повідомлення у вагонах.

Планується придбати 60 нових пристроїв, які змінять морально застарілі моделі, що використовуються в метрополітені. Нові апарати встановлять у пультах управління машиністів, замінивши зношені системи попередніх поколінь. Постачальник матиме до 31 серпня 2026 року, щоб повністю реалізувати замовлення.

Ці пристрої—це не просто “магнітофони” з готовими записами. Вони здатні витримувати значні перенапруги, забезпечувати високу якість звуку і швидке перемикання між оголошеннями. Кнопки містять знайомі фрази, такі, як “Поступайтесь місцем” або “Заходьте швидше”. Також передбачено кнопки для програмування додаткових оголошень на випадок надзвичайної ситуації.

Метрополітен ставить вимогу, щоб пристрої функціонували в будь-яку погоду—від морозу до спеки, і витримували не менше 100 тисяч циклів перезапису. Це необхідно, щоб система інформування залишалася стабільною навіть під час перебоїв з живленням або під час евакуацій. Зокрема, одним з вимог до радіоінформаторів є гарантія безперебійної роботи протягом 10 років.

Метро готується до найгіршого: закупівля звукових оповіщувачів та страхування машиністів

Нагадаємо, що раніше Інформатор повідомляв про закупівлю звукових оповіщувачів для КП “Київський метрополітен”. Ці пристрої призначені для попередження працівників метрополітену під час закриття металевих конструкцій на станціях метро, включаючи важкі герметичні двері, які перекривають тунелі та станції, вестибюлі й вентиляційні шахти випадку надзвичайних ситуацій.

Також було озвучено, що КП “Київський метрополітен” застрахує машиністів електропоїздів та водіїв від можливих нещасних випадків. Найчастіше такі ситуації виникають через потрапляння пасажирів на колії, що прямо зазначено в супровідних документах до проекту угоди зі страховиком. В результаті, у випадку вимушеного пропуску роботи (зазвичай це три дні), машиністи отримуватимуть певну суму компенсації від страховика.