З липня всі соцвиплати здійснює ПФУ, чи чекати затримки грошей, пояснює Мінсоцполітики

З 1 липня адміністрування соціальних виплат, що фінансуються з державного бюджету, було передано на ведення Пенсійного фонду України. Раніше дані функції виконували органи соціального захисту. Ця передача стала результатом трьох постанов Кабінету Міністрів України (№ 695, 765, 766). Уряд чітко визначив терміни реалізації кожного етапу: від формування виплатних відомостей до проведення самих виплат. Цю інформацію надає Мінсоцполітики.

Зокрема, згідно з Постановою № 695, яка регулює виплату державної соціальної допомоги особам без пенсійних прав та особам з інвалідністю, Пенсійний фонд щомісяця до 8 числа розраховує суми соціальної допомоги для осіб з інвалідністю, а також для дітей з інвалідністю, і визначає потребу у фінансуванні цих виплат з бюджету.

Після цього:

  1. Протягом двох днів Пенсійний фонд надсилає потребу у фінансуванні до Міністерства соціальної політики.
  2. Мінсоцполітики передає ці документи до Державної казначейської служби.
  3. Казначейство перераховує кошти на рахунки Пенсійного фонду для подальшої виплати отримувачам.

Міністерство наголошує, що всі етапи фінансових операцій дотримуються чітко визначених термінів відповідно до нормативної бази.

“На 8 липня Пенсійний фонд надав заявки на фінансування, і Мінсоцполітики вже виділило кошти. Отже, в найближчі дні кошти будуть перераховані Держказначейством на рахунки Пенсійного фонду для виплат отримувачам. До кінця тижня всі одержувачі соціальної допомоги, включаючи осіб з інвалідністю та дітей, отримають свої кошти. Інші отримувачі державних соціальних виплат також можуть бути впевненими у вчасному нарахуванні. Пенсійний фонд проводить всі необхідні заходи для виплат”, – зазначає Мінсоцполітики.

Міністерство запевняє: підстав для занепокоєння немає:

  • Бюджет забезпечений необхідними коштами.
  • Відомості передаються вчасно.
  • Всі органи діють відповідно до затвердженого регламенту.

Як повідомляв Інформатор, з 1 липня 2025 року Пенсійний фонд України буде займатися внутрішнім адмініструванням соціальних допомог для українців.

Збільшилась кількість місць, де можна звернутися за соціальними виплатами, які фінансуються державним бюджетом. Тепер, крім ЦНАПів та працівників місцевих рад, можна звернутися й до найближчого сервісного центру Пенсійного фонду. Це дозволить значно спростити доступ до цих сервісів.

Водночас розгляд громадських заявок на соціальні виплати стане швидшим, адже він повністю цифровізується і передається Пенсійному фонду, який має одну з найсучасніших ІТ-систем серед державних органів.

Якими були процедури раніше?

На районному та обласному рівнях органи соціального захисту формували паперові відомості. Ці відомості передавались на державний рівень для проведення нарахувань. Потім загальна платіжна відомість поверталась на обласний рівень, де область розподіляла дані між районами. Тільки після цього районні управління соціального захисту мали можливість звертатися до банків для нарахування виплат громадянам.

Такий тривалий процес вимагав великих зусиль і часу, що уповільнювало отримання виплат. Часто виникали затримки з нарахуваннями внаслідок значних навантажень на органи соціального захисту.

Що змінилося з 1 липня?

Замість паперових відомостей запроваджується цифровізація процесів. Після звернення людини до будь-якого доступного пункту, заявка буде оброблятися онлайн працівником Пенсійного фонду. Після розгляду виплата буде здійснена на банківську картку людини, використовуючи обслуговуючий банк. Цифровізація значно прискорить обробку заявок, що також допоможе усунути накопичені борги.

Не забувайте, що до Пенсійного фонду можна звертатися як онлайн (доступний портал електронних послуг і мобільний додаток), так і офлайн (Фонд має понад півтори сотні сервісних центрів на підконтрольній Україні).