Київ щомісяця втрачає приблизно пів мільйона гривень, а ці кошти “перебувають” під ногами, в самому центрі столиці. Таку думку висловлюють активісти, що виявили на карті платних паркувальних зон “білу пляму” всередині міста. Ця пропозиція, скоріш за все, не сподобається власникам автівок, однак у товаристві “Пасажири Києва” наполегливо закликають ввести платне паркування на вулиці Богдана Хмельницького.
Ініціатором цієї ідеї став транспортний активіст Павло Постоєнко. На Facebook-сторінці “Пасажири Києва” він опублікував мапу, яка демонструє, що вулиця Богдана Хмельницького якимось чином досі залишається “безкоштовною”, оточена знаками з тарифом у 35 грн за годину. Читачі зазначили, що платне паркування в районі Національної опери все-таки існує, але це місце призначене лише для працівників театру.
“Із минулого року я звертаюся до КП Київтранспарксервіс з проханням розробити схему для організації паркувальних місць на узбіччі вулиці Богдана Хмельницького. Між вулицями Леонтовича та Олеся Гончара. На сьогодні там немає платних паркувальних місць, хоча сотні автомобілів стоять безкоштовно”, – підкреслив Постоєнко.
Згідно з його оцінками, якщо в цей район щодня приїжджає приблизно сотня автівок, які паркуються безкоштовно, це призводить до втрат бюджету на суму понад 500 тис грн щомісяця. На думку активіста, ці кошти можна було б використовувати для покращення безбар’єрності, облаштування велосмуг або вдосконалення підземних переходів.
“Але ж схема все ще не розроблена, не узгоджена, і водії продовжують залишати свої автівки безкоштовно в центрі столиці”, – скаржиться ініціатор ідеї.
Київ очолив антирейтинг порушників паркування на місцях для людей з інвалідністю
Як повідомляв Інформатор, більше половини всіх випадків неправомірного паркування на спеціально відведених місцях зафіксовано саме в столиці. З початку 2025 року в Україні поліція виявила 6 247 порушень паркування на місцях для осіб з інвалідністю. За даними Патрульної поліції Києва, з цієї кількості понад 3 600 випадків припадає саме на столицю. Однак водії вважають, що винні не лише вони, а й недосконалість правил та “перегини на місцях” у Києві стосовно безбар’єрності.
Крім того, у червні 2025 року водії столиці сплатили понад 30 тис грн штрафів за неправомірне паркування. Кожна п’ята з автівок, що порушила правила, була евакуйована на штрафмайданчик, внаслідок чого загальна сума штрафів склала 12,6 млн грн.