Серед гамору техніки та реконструкції на Глибочицькій в Києві раптово проявився фрагмент історії. Під час відновлення трамвайного полотна на поверхню “вийшла” давня бруківка, якій, за оцінками фахівців, більше 100 років. Сподіваємося, що вона ще простоїть сто, а може і двісті років, якщо її не знімуть в рамках продовження реконструкції.
Бруківку початку XX століття було виявлено на перетині вулиць Глибочицької та Січових Стрільців. Киянин Геннадій Писаренко помітив її під час дорожніх робіт і поділився світлиною цього артефакту, який був захований під асфальтом десятиліттями. Про це повідомив пам’яткоохоронець Дмитро Перов, підкресливши, що “неприкрита” бруківка існувала тут ще у 1980-х. На відміну від інших вулиць, де історичне покриття було просто демонтовано, на Глибочицькій вона лишалася під шаром асфальту. Саме це й допомогло зберегти елемент дореволюційного міського середовища до сьогоднішнього дня.
У коментарях кияни звертають увагу на якість старовинного покриття, зазначаючи, що бруківка залишається в кращому стані, ніж сучасний асфальт. Мешканці сподіваються, що її просто “закатають” знову, зберігши для майбутніх поколінь. Ярослав Щербаков додав, що бруківка була укладена приблизно у 1910 році, після того як Глибочицю закрили на колектор – до того ж, дорога на початку вулиці була покрита круглим булижником.
В даний момент на Глибочицькій триває масштабна реконструкція трамвайного полотна, розпочата кілька місяців тому. Це перше повне оновлення інфраструктури за понад пів століття. Роботи вже охопили частину маршруту до Лук’янівської площі, триває укладання колій у зворотному напрямку та підготовка наступної ділянки.
Коли розпочався ремонт Глибочицької та як довго триватиме
Нагадаємо, що про початок нового великого ремонту на вул. Глибочицькій Інформатор писав ще в кінці січня. З 1 лютого 2025 року почали заміну зношених трамвайних колій, а ремонтують весь відрізок від перетину вулиці з вул. Січових Стрільців на Лук’янівці до перетину з Нижнім Валом на Подолі. Це 3,5 км колій, а їх повна заміна відбулася востаннє більше 50 років тому.
На початку березня ми також повідомляли, що ремонтники проклали 500 метрів трамвайних колій. Якщо роботи продовжаться такими ж темпами, КП Київпастранс навряд чи завершить усю вулицю за півроку, проте, ймовірно, що кількість робітників збільшать.